(Hina/EPA)
Hrvatska industrija namještaja nema perspektivu bez suradnje s dizajnerima, istaknuto je u srijedu na konferenciji "Identitet - budućnost industrije namještaja", održane u organizaciji HUP-ove Udruga drvne i papirne industrije i u suradnji sa Zagreb Design Weekom.
"Bez ozbiljnog povezivanja proizvođača i dizajnera namještajska drvna industrija nema budućnosti", istaknuo je predsjednik HUP - Udruge drvne i papirne industrije Ivić Pašalić .
Stari model koji je možda mogao funkcionirati prije Kine i Vijetnama, odnosno prije njihovih ozbiljnih proizvodnji, više nije moguć, ustvrdio je i dodao da je domaćim tvrtkama teško konkurirati njihovim niskim cijenama i visokim tehnologijama.
Ako hrvatska industrija namještaja ostane na sadašnjim pozicijama - da radi za velike trgovačke lance, većina tvrtki će propasti, samo je pitanje vremena, upozorio je. "Nema nikakve dileme, bez snažnog povezivanja proizvođača i dizajnera te stvaranja proizvoda visoke dodane vrijednosti, nema budućnosti", istaknuo je Pašalić.
Budućnost hrvatske industrije namještaja, kako je rekao, proizvod je s identitetom - identitetom autora, odnosno dizajnera, identitetom tvrtke koja proizvodi i identitetom zemlje. "Naša je vizija da Hrvatska među ostalim bude prepoznata ne samo po moru, hrani, Rimcu, već i po lijepom dizajnerskom namještaju", istaknuo je.
Ministrica poljoprivrede Marija Vučković je izjavila da je u svakom gospodarskom sektoru važno poticati one koji mogu brže i više, koji imaju bolje poduzetničke ideje i stvaraju višu dodanu vrijednost.
Ministarstvo poljoprivrede i Vlada i nadalje će svojim mjerama podupirati napore koje proizvođači namještaja ulažu u razvoj proizvoda više dodane vrijednosti, rekla je te također naglasila važnost suradnje proizvođača i dizajnera.
Direktor i vlasnik tvrtke Prostoria Tomislav Knezović istaknuo je da su prva tvrtka koja je počela upotrebljavati vlastiti dizajn i pod vlastitim imenom i s vlastitim identitetom nastupali izvan Hrvatske. " I to je jedini ispravni put", ustvrdio je.
Masovna proizvodnja po kojoj je hrvatska industrija namještaja nekad bila poznata, preselila se drugdje, pa se, po njegovim riječima, sada domaće tvrtke moraju posvetiti dodanim vrijednostima i autentičnosti svakog proizvoda.
Osvrnuvši se na suradnju s dizajnerima, rekao je da je ta sinergija i njegovoj tvrtki donijela mnogo - zajedno su rasli i zajedno se razvijali.
"Dizajn se mora stvarati tako da bude dugotrajan, a ne podložan trendovima", naveo je Knezović. Kako je rekao riječima, od dizajnera traže da rade za dugovječan proizvod, pri čemu ne postoji garancija da će se postići uspjeh, već to samo tržište određuje, pa neki proizvodi godinama rastu, a neki se pokažu slabijima i prodaju se u manjim količinama.