(Hina/EPA)
Najveći ruski zajmodavac Sberbank očekuje da će do 2030. više od polovine prihoda ostvarivati u sektorima izvan temeljnog bankovnog poslovanja, najavivši fokus na elektronsku trgovinu.
Sberbank želi do 2023. biti među tri vodeća ruska aktera u elektronskoj trgovini i početkom tjedna najavio je preuzimanje većinskog udjela u internetskoj platformi SberMarket, zajedničkom ulaganju s internetskom grupom Mail.Ru.
Ruska je banka uložila oko dvije milijarde dolara u akvizicije i informatičku tehnologiju kako bi uhvatila korak s američkim tehnološkim divovima Appleom i Googleom, a kupila je i medijsku grupu Rambler i mrežno kino Okko.
U sljedeće tri godine Sberbankovi prihodi od nebankarskih poslova trebali bi dosegnuti najmanje pet posto prihoda grupe, rekao je prvi potpredsjednik izvršnog odbora Lev Khasis početkom tjedna, povodom dana internetskog ulaganja.
"U provedbu te strategije uložit ćemo značajnih oko četiri posto našeg kapitala i usmjeriti većinu tog novca u razvoj poslovanja e-trgovine", istaknuo je Khasis.
Sberbank je do sada po njegovim riječima u Sbermarket uložio 12 milijardi rubalja (156 milijuna dolara). Rast Sberbanka u tom sektoru vjerojatno će biti organski, iako su moguća partnerstva, dodao je Khasis, isključivši mogućnost velikih spajanja i preuzimanja.
Unatoč promjeni fokusa, bankarsko će poslovanje do 2023. godine i dalje činiti približno 70 posto neto operativnog prihoda, prema procjenama koje je u ponedjeljak predstavio izvršni direktor German Gref.
Prinos na kapital banke, jedan od ključnih pokazatelja profitabilnosti, trebao bi u razdoblju od 2020. do 2023. premašiti 17 posto.
Zajmovi stanovništvu trebali bi rasti 10 do 12 posto godišnje, a portfelj kompanija u kojima Sberbank ima vlasnički udio za dodatnih pet do sedam posto godišnje, navedeno je u prezentaciji.