(Hina/EPA)
Njemački potrošači s nešto više optmizma očekuju studeni, signaliziravši pojačanu sklonost kupnji pred sezonu blagdana na kraju godine, pokazalo je u četvrtak istraživanje marketinške agencije GfK,
GfK-ov indeks očekivanja potrošača za studeni porastao je za 0,9 bodova, na minus 41,9 bodova.
U listopadu pokazatelj očekivanih prihoda porastao je za 7,2 boda, na minus 60,5 bodova.
Indeks koji pokazuje sklonost kupnji uvećan je za dva boda, na minus 17,5 bodova.
Očekivanja za gospodarstvo i dalje su sumorna, uz pad indeksa za 0,3 boda u odnosu na rujan, na minus 22,2 boda.
Sve dok je inflacija visoka i dok se nalazimo u jeku energetske krize, potrošačka klima neće se moći osjetno i trajno oporaviti, rekao je stručnjak za potrošače GfK-a Rolf Bürkl.
Potrošači pretpostavljaju da će Njemačka ući u recesiju.
Stručnjaci se slažu, prognoziravši da će bruto domaći proizvod (BDP) iduće godine pasti oko 0,5 posto, priopćio je GfK.