(Hina/EPA)
Na sajmu ekoloških prehrambenih proizvoda Biofach 2020, koji se održava od 12. do 15. veljače u njemačkom gradu Nürnbergu predstavlja se i sedam hrvatskih proizvođača, izvijestili su u srijedu iz Hrvatske gospodarske komore (HGK), koja je organizator nastupa hrvatskih tvrtki na tom sajmu.
Prepoznajući potencijale tržišta ekoloških proizvoda, HGK već 12 godina zaredom organizira zajedničko sudjelovanje hrvatskih proizvođača na sajmu i pritom sufinancira troškove izlaganja, navodi se u priopćenju.
"Hrvatska ima velike potencijale za daljnji rast ekološke proizvodnje. Rastuća potražnja na domaćem i EU tržištu te rastuća turistička potrošnja otvaraju nove mogućnosti za povećanje ekološke proizvodnje u biljnoj proizvodnji i stočarstvu te u preradi“, istaknuo je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.
Na sajmu se tako ove godine predstavlja sedam hrvatskih izlagača, proizvođača ekoloških proizvoda te strojeva i opreme za prehrambenu industriju - Bogadi, Galleria Internazionale, Herbas, Jan Spider, PIP, Vegeteriana i Zlatna Šoltanka.
Naše tvrtke predstavljaju svoje proizvode višeg i visokog stupnja prerade, uključujući prerađevine voća i povrća, žitarica, uljarica, maslina, industrijskog i ljekovitog bilja te med, navode iz HGK.
Jedan od izlagača na sajmu je tvrtka Jan Spider, a Martina Gruić iz te tvrtke ističe kako je organska potrošnja u neprekidnom porastu te su oni kao proizvođači prepoznali taj trend i u skladu s time povećali proizvodne kapacitete organskih proizvoda.
Biofach je, kako je kazala, idealno mjesto za otvaranje tržišta i nalaženje novih poslovnih partnera. "Budući je proizvodnja ljekovitog bilja i čajeva dosta specifična, sudjelovanje na ovakvom sajmu pruža prednost u našoj industriji“, rekla je Gruić.
Tvrtka Jan Spider 60 posto proizvodnje izvozi, a na Biofachu su već 13 godina. "Sajam ponajprije koristimo za susrete s inozemnim partnerima, no isto smo tako imali pozitivno iskustvo lansiranja organskog brenda čajeva te smo na Biofachu ostvarili prve kontakte i otvorili tržište Japana, Slovačke, Mađarske i Malte“, kazala je Gruić.
Iz HGK u priopćenju navode da površine pod ekološkom proizvodnjom u EU rastu iz godine u godinu te su se u posljednjih deset godina povećale 70 posto. Udio vrijednosti maloprodaje ekoloških proizvoda u ukupnoj vrijednosti maloprodaje prehrambenih proizvoda u EU procjenjuje se na oko pet posto, uz prisutan trend rasta.
Premda ekološki proizvođači u pravilu ostvaruju niže prinose u odnosnu na konvencionalne poljoprivredne proizvođače, veće cijene koje postižu na tržištu, i do 150 posto u odnosu na cijene konvencionalnih proizvoda, te EU operativne potpore i potpore za investicije u dugotrajnu imovinu, magnet su koji privlači sve više i više primarnih poljoprivrednih proizvođača u sustav certificirane ekološke proizvodnje u EU, ističu iz HGK.
Biofach je vodeći svjetski sajam ekoloških prehrambenih proizvoda na kojem se predstavlja 3.500 izlagača iz 111 država svijeta.