(Foto: X)
Kineska izravna ulaganja u Brazilu više su nego udvostručena u 2024. godini, na 4,2 milijarde dolara, pokazalo je istraživanje savjetodavne brazilsko-kineske tvrtke CEBC.
Brazil je tako zauzeo treće mjesto na ljestvici odredišta kineskih ulaganja, odmah iza Velike Britanije i Mađarske, pokazalo je istraživanje savjetodavne tvrtke, objavljeno u četvrtak.
"Ulaganja još nisu dostigla razinu iz razdoblja od 2015. do 2019. godine, od prosječnih 6,6 milijardi dolara godišnje, usmjerenih u tek nekoliko ogromnih energetskih projekata, poput dalekovoda i naftnih polja na moru", napomenuo je glavni autor CEBC-ovog istraživanja Tulio Cariello.
SAD je potvrdio vodeću poziciju s izravnim ulaganjima od 8,5 milijardi dolara, prema vladinim podacima.
Kineske tvrtke ulagale su i lani u energetske projekte, ali i u nove sektore, kao što su električni automobili i dostava hrane, utvrdio je CEBC.
Kineski ulagači žele proširiti poslovanje u Brazilu i u drugim gospodarstvima u nastajanju kako bi nadoknadili odlazak iz Sjedinjenih Država, objašnjava Cariello, dodajući da su zbog geopolitičkih napetosti kineska ulaganja u SAD smanjena prošle godine na 2,2 milijarde dolara.
"Dolazak Kine sjajna je stvar i u kratkom će roku potaknuti konkurenciju u brazilskom industrijskom sektoru", naglašava pak brazilski tajnik za industrijski razvoj, inovacije, trgovinu i usluge Uallace Moreira.
"Ta su nam ulaganja potrebna za razvoj opskrbnih lanaca ovdje u Brazilu", objasnio je Moreira.
Međutim, mnoge kineske tvornice u Brazilu još uvijek samo sastavljaju dijelove uvezene iz matične zemlje, uključujući i pojedine proizvođače električnih automobila.
Takva ulaganja otvaraju manje radnih mjesta i pogona u opskrbnim lancima koji su ključni za gospodarski rast, naglasio je brazilski dužnosnik.
Brojne kineske tvrtke muku muče sa skupljim nabavnim lancima, složenim poreznim sustavom i strožim zakonima o radu, navodi Moreira.
Brazilske pravosudne vlasti podigle su tako ove godine tužbu protiv kineskog proizvođača električnih automobila BYD-a nakon što je policija iz navodno ropskih uvjeta spasila 163 radnika na gradilištu njegove tvornice. BYD je odbacio te optužbe.
"Zakoni su u Kini drugačiji, bitno drugačiji", istaknuo je brazilski dužnosnik.