slabija osobna potrošnja

Prodaja mobitela u svijetu znatno će usporiti u 2025.

| Autor: Hina
Ilustracija (Pixabay)

Ilustracija (Pixabay)


Prodaja mobitela u svijetu znatno će usporiti u ovoj godini, objavila je u četvrtak savjetodavna tvrtka International Data Corp (IDC) u ažuriranim, sniženim prognozama, istaknuvši gospodarsku nesigurnost i slabiju osobnu potrošnju.

Prodaja mobitela trebala bi po novim procjenama ove godine porasti za 0,6 posto, izračunali su u IDC-u.

Do sada bili su očekivali da će porasti za 2,6 posto.

U 2024. bila je porasla za 6,4 posto.

Snižene prognoze za ovu godinu signaliziraju izazove za proizvođače poput američkog tehnološkog diva Applea koji se već suočavaju sa slabljenjem prodaje u uvjetima sve izraženijih geopolitičkih napetosti i carinskih sporova.

IDC očekuje da će prodaja u cijeloj godini rasti po niskim jednoznamenkastim razinama.

Unatoč geopolitičkim napetostima, SAD i Kina spremaju se potaknuti prodaju koja bi tako ove godine mogla porasti i snažnije no što predviđa IDC.

Kinesko tržište trebalo bi tako ove godine porasti za tri posto, uz podršku državnih subvencija koje favoriziraju uređaje s operativnim sustavom Android.

Prodaja Appleovih mobitela trebala bi se pak smanjiti za 1,9 posto zbog konkurencije Huaweija i ekonomskih pritisaka. Mnogi modeli američkog diva ne ispunjavaju uvjete za subvencije.

Potražnju bi trebali potaknuti popusti tijekom skorašnjih 618 shopping festivala u Kini i predstavljanje iPhonea 17 sa znatno nadograđenim hardverom.

Kako bi ublažio posljedice carina, Apple proširuje proizvodnju u Indiji i Vijetnamu, nastojeći diversificirati proizvodnju i smanjiti ovisnost o Kini.

Američki predsjednik Donald Trump zaprijetio je kompaniji carinama od 25 posto za mobitele koje proizvede u inozemstvu.

"Unatoč nepovoljnim okolnostima, Indija i Vijetnam trebali bi zadržati poziciju ključnih alternativa Kini za proizvodnju mobitela, Međutim, dodatne carine od 20-30 posto na mobitele koji se otpremaju u SAD mogle bi ozbiljno pogoršati izglede za američko tržište", naglasila je viša direktorica u IDC-ovom odjelu istraživanja Nabila Popal.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter