(Reuters)
Britanski proizvođač pića Diageo predstavio je u ponedjeljak plan za smanjenje troškova za 500 milijuna dolara te za prodaju dijela imovine do 2028. godine u sklopu nastojanja da poboljša poslovanje i smanji dugove.
Uštede na troškovima proizašle bi iz promjena vezanih uz Diageova ulaganja u trgovinu i troškove oglašavanja, režijske troškove i opskrbni lanac, rekao je ulagačima financijski direktor Nik Jhangiani.
Taj proizvođač viskija Johnnie Walker i piva Guinness i vodeći proizvođač žestica u svijetu očekuje da će također prodati dio značajne imovine, ali će zadržati brend Guinness, a cilj mu je smanjiti zaduženost.
"Vidimo neke prilike za znatno smanjenje portfelja. Jasno je da će to biti obimnije u odnosu na prodaje brendova kojima ste svjedočili protekle tri godine", kazao je Jhangiani.
Izvršna direktorica Debra Crew kasnije je izjavila novinarima da se "ništa nije promijenilo" u pogledu uspješnog brenda piva Guinness čiju je prodaju isključio Diageo ranije ove godine.
Plan o rezovima ne uključuje otpuštanja velikih razmjera, iako bi mogle biti uključene neke promjene u broju zaposlenih pomoću smanjenja dinamike zapošljavanja, rekla je Crew.
Jhangiani se tvrtki pridružio u rujnu dok se tvrtka borila s padom prodaje i poljuljanim povjerenjem ulagača. Smanjenje troškova pomoći će Diageu da ostvari slobodan novčani tok od oko 3 milijarde dolara godišnje od fiskalne 2026., priopćila je tvrtka. Ujedno je ublažila očekivani udar američkih carina na poslovanje budući da se prijetnje o carini od 25 posto za meksičku tekilu i kanadski viski nisu ostvarile.
Tvrtka se, međutim, i dalje suočava s teškim uvjetima trgovanja na ključnim tržištima poput Sjedinjenih Država i Europe.
U Diageu očekuju da će carine američkog predsjednika Donalda Trumpa od 10 posto na uvoz iz zemalja poput Britanije i Europske unije pogoditi operativnu dobit, pri čemu se brojke prema sadašnjim procjenama tvrtke kreću oko 150 milijuna dolara godišnje, manje od oko 200 milijuna dolara koliko su bili u veljači procjenjivali samo za drugu polovinu godine.
Tvrtka je izvijestila o porastu organske prodaje od 5,9 posto u tri mjeseca zaključno s ožujkom, njezinom trećem tromjesečju, što uglavnom pripisuju ubrzanju isporuka u Sjevernu Ameriku prije uvođenja carina.