(Reuters)
Talijanska premijerka Giorgia Meloni upozorila je da bi nefleksibilne zelene politike mogle uništiti industrijske temelje Europe i pozvala na oprezniji pristup ekološkoj tranziciji, koji bi očuvao gospodarsku i socijalnu stabilnost.
Nakon subotnjeg sastanka s njemačkim kancelarom Friedrichom Merzom, Meloni je rekla da Europska unija forsiranjem elektrifikacije, osobito u automobilskom sektoru, riskira narušavanje europske proizvođačke snage.
"Često kažem da u pustinji nema ničeg zelenog", rekla je Meloni novinarima u Rimu. "Prije bilo kakvih drugih koraka moramo se boriti protiv dezertifikacije europske industrije", naglasila je, dodavši da alternativna goriva poput biogoriva i hidrogena moraju igrati središnju ulogu u europskoj zelenoj strategiji.
Dosadašnji regulatorni pristup EU-a Meloni smatra previše nefleksibilnim, navodeći da je EU takvim pristupom "slomila" sektore poput automobilske industrije. Izrazila je i zabrinutost zbog ovisnosti Europe o opskrbnim lancima za proizvodnju električnih vozila kojima dominiraju neeuropske zemlje, nazvavši to "strateškom ranjivošću".
"I dalje vjerujem da je kontraproduktivno usmjeriti se isključivo na električnu tranziciju u kojoj opskrbnim lancima ne upravlja Europa, već drugi akteri", izjavila je Meloni.
Meloni je pozvala Europsku komisiju da ode korak dalje u reviziji ključnih aspekata Europskog zelenog plana, uključujući nove izračune emisija u kojima bi se u obzir uzeo cijeli proizvodni ciklus vozila, a ne samo emisije iz ispušne cijevi.
Ranije ovog mjeseca Europski parlament glasovao je za ublažavanje pravila kojima podliježu europski proizvođači vozila, što znači da proizvođači neće morati postići ciljne vrijednosti emisija ugljikovog dioksida za automobile i kombije koje je ranije odredio EU. Kad bi ta pravila i dalje vrijedila, europski proizvođači morali bi platiti kazne u vrijednosti do 15 milijardi eura.
Nakon ustrajnog lobiranja, Europska komisija predložila je da se proizvođačima automobila dopusti da ciljne emisije ugljika postižu na temelju svojih prosječnih emisija u razdoblju od 2025. do 2027., a ne samo ove godine, piše Reuters.
Italija i Njemačka, dva najveća europska gospodarstva usmjerena na proizvodnju, trebala bi nastojati oživiti konkurentnost, rekla je Meloni, dodavši da je automobilski sektor jedno od područja u kojem bi bilateralna suradnja mogla imati odlučujući učinak.