Ilustracija (Snimio Sergej Dreschler)
Ukupna naplaćena premija društava za osiguranje u prva tri mjeseca ove godine iznosila je 493 milijuna eura, što je 9,1 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, pokazuje mjesečno izvješće Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa).
U ožujku 2025. u Hrvatskoj je poslovalo 14 društava za osiguranje, a od ukupne premije koje su naplatili 76,8 milijuna eura se odnosilo na premiju životnih osiguranja, što je za 1,1 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, te 416,1 milijun eura na premiju neživotnih osiguranja, što je na godišnjoj razini više za 11,2 posto.
U strukturi naplaćene premije neživotnih osiguranja najzastupljenije je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila (35 posto), zatim osiguranje cestovnih vozila (19,5 posto), osiguranje od požara i elementarnih šteta (9,7 posto) te zdravstveno osiguranje (9,1 posto).
Iznos likvidiranih šteta u prva tri mjeseca 2025. iznosio je 294,9 milijuna eura, što je 12,7 posto manje u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Od tog iznosa na životno se osiguranje odnosilo 86 milijuna eura ili 33,3 posto manje na godišnjoj razini, a na neživotno 209 milijuna eura, što je za 0,1 posto manje u odnosu na prva tri mjeseca 2024. godine.
U ukupnom iznosu likvidiranih šteta u neživotnom osiguranju na osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila odnosi se 42,1 posto, osiguranje cestovnih vozila 21 posto, zdravstveno osiguranje 12,2 posto te osiguranje od požara i elementarnih šteta 7,4 posto, navedeno je u Hanfinom izvješću.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema naplaćenoj premiji i dalje drži Croatia osiguranje, uz rast premije na godišnjoj razini za 13,9 posto, na 130,7 milijuna eura. Tržišni udio Croatia osiguranja je porastao s 25,4 posto, koliko je iznosio krajem ožujka prošle godine, na 26,5 posto krajem ožujka ove godine.
Drugo je Euroherc osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,7 posto te rastom naplaćene premije za 11,6 posto, na 62,4 milijuna eura. Slijedi Adriatic osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,2 posto te naplaćenom premijom od 59,9 milijuna eura, uz rast za 7,2 posto.
Četvrto mjesto drži Allianz Hrvatska, kojem je naplaćena premija na godišnjoj razini skočila također za 7,2 posto, na 52 milijuna eura, uz tržišni udio od 10,6 posto, pokazuju podaci Hanfe.