digitalna platforma

Airbnb sa znatno blažim rastom prihoda u prvom tromjesečju

| Autor: Hina
(Reuters)

(Reuters)


Američka digitalna platforma za rezervaciju smještaja Airbnb izvijestila je o znatno blažem rastu prihoda u prvom tromjesečju, signaliziravši slabiju potražnju u SAD-u zbog "neizvjesnosti u širem gospodarstvu".

U razdoblju od siječnja do ožujka prihod kompanije porastao je za šest posto, na 2,3 milijarde dolara, stoji u poslovnom izvješću objavljenom u četvrtak.

Njegov rast osjetno je slabiji nego u prošloj godini, uz posebno izrazit raskorak u usporedbi s prva tri mjeseca kada je bio poskočio za 18 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine.

Kada se isključe promjene u valutnim tečajeva i kalendarski uvjetovani faktori, poput 'kasnog' Uskrsa, prihod im je u prva tri ovogodišnja mjeseca bio viši za 11 posto nego lani, navodi se u izvješću.

Ukupna vrijednost rezervacija uvećana je za sedam posto, na 24,5 milijardi dolara.

Prosječni prihod po noćenju pao je za jedan posto, na 171 dolar. Kada se isključe promjene valutnih tečajeva uvećan je za jedan posto u svim regijama, ponajprije zbog podignutih cijena, navode u Airbnb-ju.

Na globalnoj je razini broj noćenja i "iskustava" rezerviranih na platformi u prvom tromjesečju porastao za osam posto, na 143,1 milijun. Kada se izuzme tržište Sjeverne Amerike, čiji udio u ukupnim rezervacijama iznosi 30 posto, bio je veći za 11 posto.

Kompanija je prvo tromjesečje zaključila s neto dobiti od 154 milijuna dolara, manjom za 41,7 posto nego lani.

Prilagođena dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije kliznula je za 1,7 posto, na 417 milijuna dolara, zbog kalendarski uvjetovanih faktora, ali i otpisa pojedinih ulaganja i nižeg prihoda od kamata.

U drugom tromjesečju uprava prihod u rasponu od 2,99 do 3,05 milijardi dolara, veći za devet do 11 posto nego lani, usprkos nestabilnoj gospodarskoj situaciji.

Rezervacije bi trebale biti usporiti u odnosu na prva tri ovogodišnja mjeseca, uz više-manje stabilan prihod po noćenju.

Potražnja u SAD-u nešto je slabija, napominju u Airbnb-u, pripisujući trend ponajprije "neizvjesnost u širem gospodarstvu".

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter