Ilustracija (Pixabay)
Uprava Panamskog kanala razmatra mogućnost gradnje cjevovoda za ukapljeni naftni plin (LPG), rekao je čelnik Ricaurte Vasquez, signalizirajući novu inicijativu u tranzitu američkih energenata do kupaca u Aziji.
Uprava želi proširiti poslovanje nakon što je prošle godine pribavila sudsku dozvolu za proširenje kanala koji spada među najprometnije trgovinske prolaze u svijetu.
Suša je ograničila tranzit brodova i uprava namjerava izgraditi novo akumulacijsko jezero.
U fiskalnoj godini koja je završila u rujnu prošle godine prihod od naplate tranzita iznosio je 3,18 milijardi dolara i bio je pet posto manji nego u prethodnoj godini, uz veliki pad tonaže tereta i ukupnog broja brodova, prema izvješću objavljenom sredinom siječnja.
Od fiskalne 2020. do fiskalne 2023. godine prihod od tranzita bio je porastao za gotovo 26 posto, na 3,35 milijardi dolara, prema godišnjim izvješćima.
Uprava očekuje da će se tonaža u aktualnoj fiskalnoj godini približiti razini iz 2023. kada je iznosila 511 milijuna tona. Predviđaju i da će kroz Panamski kanal proći 12.582 broda dubokog gaza.
Krajem listopada naznačili su i da priželjkuju povratak brodova s američkim ukapljenim plinom, na putu do kupaca u Aziji.
Američki LNG danas uglavnom putuje u Europu, a u Aziju još uvijek stiže zaobilaznim putem, oko Južne Amerike, zbog dugog čekanja i visokih naknada u Panamskom kanalu.
"Izgubili smo 65 posto (prometa) LNG-a u odnosu na prošlu godinu, u odnosu na razdoblje prije dvije godine. Taj plin danas putuje oko Rta Horn", rekao je krajem listopada upravitelj Panamskog kanala Ricaurte Vazquez u intervju u Panama Cityju.
U ponedjeljak uprava je naznačila i da bi mogla graditi cjevovod za američki ukapljeni naftni plin (LPG).
"Razmatramo mogućnost razvoja infrastrukture s kapacitetom prijenosa do milijun barela dnevno (bpd), no tržište je znatno veće", rekao je Vasquez.
"Podmirivanje pojačane potražnje za transportom plina kroz Panamski kanal spada među naše glavne, ali i najsloženije prioritete", dodao je.
Potencijalni veliki kupac američkog LPG-a bio bi Japan gdje je već u širokoj upotrebi i u industriji i u kućanstvima.
Preliminarna istraživanja pokazala su da bi "mogući kapacitet prometa kroz Panamski kanal u idućih deset godina mogao dosegnuti dva milijuna barela LPG-a dnevno", dodao je Vasquez.
Odluka o gradnji plinovoda očekuje se u idućih 12 mjeseci, a uprava je, po njegovim riječima, već predvidjela osam milijardi dolara ulaganja u infrastrukturne projekte u tom razdoblju.