(Hina/EPA)
Inovativnost njemačkih kompanija zamjetno je oslabila nakon pandemije koronavirusa, pokazalo je istraživanje Zaklade Bertelsmann, predstavljeno u četvrtak.
Samo petina njemačkih kompanija trenutno smatra da se može pohvaliti posebnom inovativnošću, pokazala je anketa u sklopu studije.
U pretpandemijskoj 2019. takvu je ocjenu navela četvrtina anketiranih tvrtki.
Udio tvrtki koje nisu aktivne u potrazi za inovacijama porastao je sa 27 posto u 2019. na 38 posto u 2022.
U gospodarstvu u cjelini primjena inovacija smanjena je za 15 posto u usporedbi s 2019., pokazalo je istraživanje.
Da bi ih ocijenila, zaklada je pitala tvrtke u kojoj su mjeri koristile inovacije u proizvodima, procesima, marketingu ili poslovnom modelu.
Studija se temeljila na reprezentativnom uzorku od preko 1.000 njemačkih tvrtki.
Zaklada Bertelsmann utvrdila je sedam kategorija inovacija, od tehnoloških lidera na vrhu do tvrtki bez fokusa na inovacije na dnu ljestvice. Između su tvrtke koje samo povremeno ulažu u to područje.
"Trend će imati ozbiljne posljedice za položaj njemačkih kompanija na globalnim tržištima", rekao je Armando García Schmidt, autor studije iz Zaklade Bertelsmann.
"Naša studija jasno pokazuje da su tvrtke konkurentije i otpornije na krize ako im je inovacijski profil jači", dodao je Schmidt.
Pandemija koronavirusa produbila je razlike u pristupu kompanija inovacijama, navodi se u studiji. U pandemiji više od četvrtine tvrtki odgodilo je ili u potpunosti otkazalo planirane inovacije, posebice one nesklone riziku, a ulaganja u inovacije potpuno je obustavilo samo 10 posto tvrtki.