(Hina/EPA)
Banke bi zbog viših kamata i krize troškova života trebale pomagati klijentima s financijskim problemima, smatra britanski regulator, predlažući uključivanje pandemijskih propisa u redovnu regulativu.
Milijuni građana imaju teškoća s plaćanjem računa i povratom kredita zbog naglog jačanja inflacije i podizanja kamatnih stopa, objavio je prošli tjedan britanski regulator za financijske usluge.
Njihov je broj u svibnju bio veći za 40 posto nego u istom prošlogodišnjem mjesecu i približio se 11 milijuna, utvrdili su.
Zato predlažu da izvanredni pandemijski propisi budu uključeni u redovnu regulativu, dodajući i da su zbog propusta u pružanju podrške od 17 zajmodavaca osigurali do 47 milijuna funti odštete za 195 tisuća klijenata.
Propusti uključuju nerazumijevanje za klijente kojima prijeti opasnost problema s plaćanjem, neučinkovito komuniciranje i neprilagođavanje opcija odgode naplate konkretnim okolnostima.
Tvrtke bi trebale ponuditi podršku svim klijentima s financijskim teškoćama, poput upućivanja na besplatne savjete o dugu, navodi FCA u dokumentu koji će sada uputiti u javnu raspravu.
"Mnoge tvrtke slijede naše privremene smjernice, sastavljene tijekom pandemije, i podržavaju zajmoprimce u teškim vremenima. Naši današnji prijedlozi pomoći će da se takva praksa nastavi", rekao je FCA izvršni direktor za potrošače i konkurenciju Sheldon Mills.
Javna rasprava trebala bi završiti 13. srpnja, a regulator očekuje da će novi propisi stupiti na snagu u drugoj polovici iduće godine.