ZAGREB

Sporazum Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela i Pevexa

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela i trgovački lanac Pevex potpisali su u srijedu sporazum po kojemu Pevex postaje generalni partner te udruge, a njenim članicama, oko 200 malih hotela, roba iz tog trgovačkog lanca će biti dostupnija s povoljnijim rabatnim skalama, što je ocijenjeno važnim za bolje poslovanje hotela.

To je ujedno i prvi takav sporazum Pevexa s nekom udrugom iz turističkog sektora, s kojim, po riječima predsjednika uprave tog trgovačkog lanca Krešimira Bubala, već dosta rade, a planiraju i više, uz ostalo jer sadašnjim lokacijama, njih 28 u Hrvatskoj, uskoro pridružuju nove, u Poreču i drugdje. 

Sporazum je s Bubalom potpisao predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela Šime Klarić, koji je naglasio važnost te suradnje i pogodnosti za male hotelijere sada kada se nakon tri godine pandemije turizam vraća u punom zamahu pa i investicije.

"Nakon tri 'mršave' godine sada nam slijede tri 'debele' godine u kojima će, ako se ništa nepredviđeno loše globalno i lokalno ne dogodi, hrvatski turizam i svi njegovi dionici imati puno posla i dobre rezultate. Već lani smo poslovali relativno bolje nego u godini prije, ove ćemo i bolje s obzirom na jaku turističku potražnju i buking, ali investicijski i profitabilno trebat će nam još par godina da se vratimo na razine prije pandemije", rekao je Klarić.

U takvoj situaciji, nastavio je, svakom hotelijeru treba dobar i pouzdan partner koji razumije potrebe i mogućnosti u sektoru te je u tom smislu suradnja s Pevexom "sasvim prirodna".

Po podatcima koje je iznio Bubalo, Pevex u svom klubu partnera ima oko 57,5 tisuća poduzetnika i obrtnika, a i dio malih hotelijera već surađuje s njima, u čemu nije bitna samo cijena, nego i dostupnost i kvaliteta proizvoda i usluge, što je potvrdio i mali hotelijer iz Tisnog Davor Slamić.

U Hrvatskoj oko 400 malih i obiteljskih hotela

Na pitanje Hine o očekivanjima ove godine, Klarić je rekao da mali i obiteljski hoteli imaju jako dobre najave i vjeruju u dobru sezonu, s time da je njima sezona cijele godine po čemu se razlikuju od ostalih koji nude smještaj turistima.

Uz to, posluju ne samo u velikim gradovima i turističkim odredištima nego i u malim sredinama, mjestima, gradovima diljem Hrvatske, čime su zapravo ponegdje i jedini koji nude smještaj, što znači i veće troškove i potrebe u održavanju i nabavi te s radnom snagom.

"Nadamo se da će i mali i obiteljski hoteli dobiti sredstva za razvojne projekte iz NPOO-a, za što su se i javili na završene natječaje, a nadamo se i sredstvima iz višegodišnjeg financijskog okvira kako bi unaprijedili poslovanje. Mi skoro svi poslujemo već i otprije održivo, jer su tu cijele obitelji zaposlene i angažiramo i lokalnu zajednicu, kao i ekološki tj. zeleno što je sada aktualno. Digitalizacija je nešto što se također uvodi, a da bi sve to mogli potrebna su sredstva, koja dijelom imamo iz poslovanja, ali bez drugih to ne bi baš mogli", ističe Klarić.

Kaže da je u Hrvatskoj oko 400 hotela malih i obiteljskih, koji svi mogu računati na udrugu, bili članovi ili ne, a od njih je oko 25 posto na kontinentu, svi rade 9 do 12 mjeseci godišnje, što smatra važnim za turističku ponudu cijele godine.

U prosjeku imaju oko 25 zaposlenih, a najviše ih, uz aktualni porast troškova, cijena energenata i drugog, muče velika porezna i neporezna davanja, kao i dugi povrat investicija, koji je kod njih oko 20 godina. To bi se, smatra Klarića, moglo smanjiti na 15 godina ili manje, ako bi poslovali u pogodnijem poslovnom okruženju.

"Nadamo se od 1. travnja i nastavku pomoći države, bez koje ne bi preživjelli ni protekle pandemijske godine i bez koje bi se vjerojatno više malih hotela prodavalo nego se prodaje. U tome sada ima i neke računice jer su cijene nekretnina jako porasle, ali većina nas ipak voli i želi raditi i dalje ovaj posao te zadržati svoje objekte", poručio je Klarić.

Najavio je i da će udruga uskoro imati novih 20 certificiranih eko hotela, uz njih 15 koji su to već prošli, čime su među rijetkim udrugama u turizmu koja za svoje članove provodi tu certifikaciju s međunarodnim standardima, što je prepoznato i među turistima te su takvi hoteli uvijek dobro traženi i popunjeni.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter