Poznati pijanist

Andrey Gugnin nastupio u INK-u: Čarobna izvedba najljepših glazbenih bajki

| Autor: Vanesa Begić
(Promo)

(Promo)


Večer čarobne glazbe, uz izvedbu najljepših partitura nekih od isto tako najljepših bajki upriličena je u subotu navečer u Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula. Od "Orašara" do "Petruške" do "Trnoružice" i "Žar-ptica" u izvedbi pijanista Andreyja Gugnina, koji već kao vrlo mlad stječe međunarodno priznanje kao strastveni virtuozni izvođač koji posjeduje "izvanredno svestranu i okretnu tehniku koja služi često inspiriranoj glazbenoj mašti" (Gramophone) bili su izvrsni preduvjeti za ovaj izniman koncertni doživljaj.

Istina, na ovome "novom" klaviru pulske kazališne kuće, koji sada ima već više od sedam godina, ali i dalje ga se naziva novim, nastupilo je puno renomiranih imena s izvrsnim izvedbama i zanimljivim repertoarom, no Gugnin je među onima koji su pružili doživljaj najsličniji pravoj bajci. Kako zbog svoga talenta, a tako i zbog repertoara. Interpretacija je bila strastvena, snažna, nježna, lirska, delikatna, nadahnuta, tako da su se note pretvarale u vizualne podražaje i činilo se, na trenutke, kao da gledamo baletna uprizorenja tih poznatih bajki. Koliko li je samo puta "Orašar" izveden u pulskoj kazališnoj kući, a "Suita za klavir" iz ovoga djela bila je iznimno delikatna u ovoj izvedbi.

Godine 2020., žiri BBC Music Magazine Awards proglasio je ovog pijanista pobjednikom u instrumentalnoj kategoriji za snimku Šostakovičevih preludija i klavirskih sonata za Hyperion Records. Od pobjede na prestižnom Međunarodnom natjecanju pijanista u Sydneyu 2016. godine, Gugnin je sve uspješniji na koncertima i snimkama koje prikazuju njegove strastvene interpretacije. Tražen kao koncertni solist, Andrey Gugnin pozvan je nastupati kao gostujući umjetnik s značajnim orkestrima diljem svijeta. Nastupao je na nekim od najprestižnijih svjetskih pozornica, te sada i u Puli.

Iznimna je bila i izvedba "Tri stavka" iz baleta Petruška, djelo Igora Stravinskog iz 1911. Kao što je dobro poznato, ta glazbena priča govori o tradicionalnoj ruskoj lutki, Petruški, koja je napravljena od slame i nosi vreću piljevine, čije tijelo oživi i ima mogućnost voljeti, što neki uspoređuju i s pričom o još jednom poznatom lutku - Pinocchiju. Stravinski je skladao balet tijekom zime 1910./1911. za Djagilevljev Ballets Russes. Premijera je održana u pariškom Theatre du Chatelet 13. lipnja 1911. pod dirigentskom palicom Pierrea Monteuxa. Tada je djelo ocjenjeno sveukupno kao vrlo uspješno, ali glazba nije dobila iz prve toliko pozitivnih kritika, nego je to bilo tek nešto kasnije.

Uslijedila je, nakon stanke "Trnoružica, suita za klavir" (P. I. Čajkovski ar. M. Pletnev). To je jedan od najljepših baleta, uz "Labuđe jezero" nastalih iz inspiracije ovog velikog skladatelja, koji prilično vjerno slijedi bajku braće Grimm. Važno je i napomenuti, što su kritičari više puta istaknuli, da je "Trnoružica" nastala tijekom jednog od rijetkih sretnih razdoblja ovoga skladatelja.

I, za kraj Igor Stravinski (ar. G. Agosti) "Đavolji Ples", "Berceuse" i "Finale" iz baleta "Žar-ptica". Ovaj je balet uvelike baziran na folklornim elementima, što je pijanist snažno nadahnuto prikazao strastvenom izvedbom.

Pošto ga publika "nije puštala" s pozornice, uslijedio je bis - Rahmanjinov preludij.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama