DVIGRAD FESTIVAL

U crkvi svetog Franje nastupila je Cappella Pratensis: Zlatna misa uz izvrsne izvođače

| Autor: Vanesa Begić
(Snimila Vanesa Begić)

(Snimila Vanesa Begić)


Vrlo kvalitetan bio je treći koncert rane glazbe iz ovogodišnjeg programa Dvigrad festivala koji je upriličen u subotu navečer u crkvi svetog Franje, gdje je nastupila Cappella Pratensis uz djelo Guillaumea du Faya "Zlatna misa: Missa Ecce ancilla Domini". Izvrsnu Cappellu Pratensis koja je izvela ovo tehnički i stilski vrlo zahtjevno djelo čine Tim Braitwhite - superius& umjetničko vodstvo, superius je i Andrew Hallock, alt Lior Leibovici, tenor Peter de Laurentiis, a bas Jonty Coy.

Crkva svetog Franje bila je izvrsna koncertna pozornica za taj specifičan koncert, koji iziskuje pažljivog i zainteresiranog slušatelja.

(Dvigrad festival)(Dvigrad festival)

Cappella Pratensis već gotovo četrdeset godina je poznata po svom iznimnom inovativnom pristupu što se tiče izvođenja renesansne polifonije. Ovaj nizozemski ansambl glazbu izvodi izravno iz povijesne notacije, a ne iz suvremenih transkripcija u obliku zborskih partitura. Za njih je navedeno da ostvaruju živu povezanost s glazbenim kulturama prošlosti, nudeći publici uvjerljive i dojmljive interpretacije. Gostuju na vodećim festivalima te vrste diljem svijeta, a dobitnici su raznih nagrada i priznanja.

Glazbeni kritičari definiraju ovu misu poput remek-djela kontrapuntske domišljatosti, gdje se "trenutci retoričke jasnoće izmjenjuju s razigranim duetima i tercetima", a to su ovi glazbenici sjajno izveli. Izvedba se temelji na povijesnoj notaciji, pjevači se okupljaju oko velikog zajedničkog kodeksa, te potom se ritam i fraziranje usklađuju gestama i fizičkim dodirom.

(Dvigrad festival)(Dvigrad festival)

Stoga je i sam rezultat izvedbe vrlo specifičan, kreativan i pravi dragulj u moru glazbenih i kulturnih zbivanja tijekom ovog dugog, toplog ljeta.

Ovaj festival iz godine u godinu donosi sjajna glazbena događanja, uz zanimljive priče iz povijesti glazbe, s naglašenom ne samo glazbenom po(r)ukom, već i onom didaktičkom u širem smislu, da publika nauči, slušajući sjajne glazbenike, ponešto više o ranoj glazbi.

Umjetnički ravnatelj je Darko Solter, a osnivač i predsjdnik festivala koji se održava pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Republike Hrvatsske i Papinskog instituta za sakralnu glazbu u Rimu, Alojzije Prosoli.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama