Piano PoolA Festival

Čuveni pijanist Ivo Pogorelić oduševio publiku koncertom u INK-u

| Autor: Vanesa Begić
(Foto: Dalibor Talajić)

(Foto: Dalibor Talajić)


Koncert Ive Pogorelića bio je iznimno veliki kulturni događaj i doživljaj u Puli. Maestro Pogorelić uz turneju po Japanu te koncerte u Ženevi, Berlinu, Münchenu i Varšavi, u svoj kalendar uvrstio je recital na Piano PoolA festivalu 2025.

Iako smo tek u prvoj polovici godine i premda je ove godine najavljeno bogato i vrlo kvalitetno kulturno ljeto s brojnim slavim izvođačima, koncert pijanista Ive Pogorelića bio je, po mnogim vrsnim poznavateljima glazbe, koncertni događaj godine. Nakon 30 godina od posljednjeg pulskog koncerta, Maestro se vratio i Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula s brojnom publikom ispratilo je njegovu izvedbu ovacijama.

U organizaciji IM – Infinite Music, festival Piano PoolA zahvaljujući trudu Vesne Ivanović Ocwirk i Marijana Đuzela, pijanista, glazbenih pedagoga i organizatora koncertnih zbivanja, pulska je publika – od kojih oni mlađi prvi put, mogla čuti velikog Maestra, pijanista koji je obilježio više od četiri desetljeća svojim koncertiranjem – od rane mladosti do današnjih dana.

Više je puta za njega rečeno da je to umjetnik "najviše estetske vrijednosti, neponovljive virtuoznosti i tehničkog majstorstva. Njegove evokativne interpretacije, oblikovane istančanim glazbenim ukusom, rijetke u naše vrijeme, proširile su horizonte i razumijevanje klavirske literature postavljajući nove standarde pijanističke interpretacije".

Samo ta definicija bila je i više dovoljna da privuče publiku da posluša velikana nad velikanima. No, riječi nisu niti približno dovoljne, svi epiteti, da opišu zadovoljstvo publike njegovim nastupom. Pijanist, velikan. Čuveni skladatelj – Beethoven i neka od njegovih najljepših, najupečatljivijih i najznačajnijih djela, kao što su čuvene sonate te njegove bagatele – donijeli su sasvim posebnu simbiozu s njegovom interpretacijom tijekom ove kasnoproljetne večeri. U biti, ta je interpretacija bila sasvim posebna, koliko je "ušao" u skladbu svojim vještinama.

To je bilo sasvim posebno (iš)čita(va)nje glazbenih partitura ovoga velikana, za što su glazbeni znalci imali riječi hvale.

Prije trideset godina Maestro je nastupio u Areni, godinu ranije početkom jeseni u pulskom Domu sportova, a za takav komorni repertoar, za Beethovenove sonate, pulsko kazalište pokazao se kao sjajan odabir. Beethovenova djela pripadaju samome vrhu europske, pa i svjetske glazbene baštine s djelima duboke refleksivnosti koja su u ovoj izvedbi dobila posebno ruho.

Više je puta istaknuto da djela ovoga velikana, posebice sonate, predstavljaju "najširi mogući raspon u originalnosti formalnih i harmonijskih rješenja", što je Maestro još dodatno, svojom sasvim osobnom, snažnom izvedbom, obogatio.

Počeo je izvedbu snažno, prepuštajući se potom nježnim tonovimma i lirskoj snazi tih melodija u simbiozi lirskih i epskog, nježnog i strastvenog, s posebnim osjećajem za sporije dijelove.

Kao bis, publici koja je htjela još, izveo je Schubertov Muzički moment br. 6, odnosno "Moment musical no.6". Još jedan romantičar, jedan od prvih, a i glavnih predstavnika romantizma.

Rođen u Beogradu 1958., sin glazbenika, Ivo Pogorelić započeo je svoje glazbeno obrazovanje kada mu je bilo sedam godina, a debitirao je solističkim recitalom u dobi od deset godina. Nakon početnog glazbenog razvoja u Beogradu, preselio se u Moskvu 1970. gdje nastavlja školovanje. Ondje je proveo sljedećih deset godina, najprije pohađajući Središnju specijalnu glazbenu školu na Konzervatoriju "P. I. Čajkovski", a potom, između 1975. i 1980., studirajući na Moskovskom konzervatoriju.

Radikalan zaokret u njegovu umjetničkom razvoju dogodio se nakon susreta s istaknutom gruzijskom pijanisticom i pedagoginjom Alisom Kezeradze s kojom je 1976. godine započeo intenzivnu i plodonosnu profesionalnu suradnju. Zahvaljujući njezinoj pouci o osnovama zapadne tradicije ruske pijanističke škole, čije je temelje krajem 19. stoljeća postavio posljednji Lisztov učenik Alexander Siloti, a nadogradile ih Nina Plesceeva i Alisa Kezeradze, Pogorelić je redefinirao svoju tehniku usvajajući znanja stečena iz višeslojnog iskustva različitih generacija istaknutih klavirskih umjetnika. Ekskluzivnost tog stečenog znanja, temeljena na generacijskoj liniji, sedmoj nakon Beethovena i petoj nakon Liszta, izdvojit će Pogorelića i zajamčiti mu posebno mjesto u povijesnoj plejadi svjetskog pijanizma.

Bogata diskografija Ive Pogorelića, koja do danas broji ukupno 16 albuma i tri videospota s interpretacijama djela širokog stilskog raspona, od glazbe baroknih skladatelja do glazbe umjetnika 20. stoljeća, jedinstvena je po dosljednosti interpretativnog koncepta u svakom pojedinom albumu. Ova izvanredna izdanja antologijske vrijednosti i kultnog statusa u diskografiji klasične glazbe stekla su ogroman broj slušatelja diljem svijeta. Ivo Pogorelić je i društveno angažiran, prvenstveno humanitarnim radom i pomaganjem mladim umjetnicima.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter