Piano PoolA 2024

Koncert Aleksandra Madžara: Ta divna pulska pijanistička večer

| Autor: Vanesa Begić
(Snimila Leona Teodorović)

(Snimila Leona Teodorović)


Pulska publika, premda je u zadnje vrijeme bilo vrlo kvalitetnih koncerata klasične glazbe održanih u raznim organizacijama, mogla je u petak navečer u Domu hrvatskih branitelja prisustvovati jednom od najboljih koncerata klasike zadnjih godina, kao i otvorenju iznimne manifestacije koja promiče klasičnu glazbu i klavir – Piano PoolA 2024, u organizaciji IM Infinite Music, odnosno Vesne Ivanović Ocwirk i Marijana Đuzela, poznatih pijanista i glazbenih pedagoga.

Koncert otvaranja pijanističkog festivala Piano poolA 2024 pripao je Aleksandru Madžaru, proslavljenom pijanistu koji je stalan gost najvećih svjetskih koncertnih dvorana, a njegove recitale nemamo priliku često čuti u Hrvatskoj.

(Snimila Leona Teodorović)(Snimila Leona Teodorović)

Svojim umijećem, izvrsnim, nadahnutim, strastvenim, predanim nastupom, uveo je posjetitelje u čarobne svjetove, u svjetove snova, jer su ga slušali ne mičući se, kao u ekstazi za što su zasluženi nevjerojatan pijanist i izvrstan odabir repertoara.

''Sonata op.1'' Albana Berga na samome je početku pokazala o kakvom je vrsnom umjetniku riječ, a uslijedila je Schumannova ''Humoreska op. 20'', koju je autor ukratko i predstavio te istaknuo da je riječ o jednom od najposebnijih djela ovog glazbenog velikana. I zbilja, u njegovoj je interpretaciji to djelo imalo poseban zvuk, a po sebi je riječ o sasvim posebnoj partituri, gdje je Schumann uz lirske epizode, kontraste, emocije unio veliki dio sebe i svojih osjećaja, ali i vještine, znanja, glazbenog razmišljanja.

(Snimila Leona Teodorović)(Snimila Leona Teodorović)

Nakon pauze, tijekom koje je publika oduševljeno komentirala utiske, uslijedila je ''Sonata br. 2 u b-molu, op. 35'' Frederica Chopina, još jedno djelo izuzetne melodijske snage gdje je pijanist pokazao nevjerojatnu lakoću interpretiranja tako zahtjevnog lirskog djela.

Chopin je svojim značajnim skladateljskim opusom u biti, kako mnogi kritičari vole istaknuti, zadužio cijeli pijanistički svijet i promijenio samo poimanje klavira, dovevši ga do više dimenzije. I za kraj bio je tu ''Andante spianato et grande polonaise brillante, op. 22''.

Aleksandar Madžar rođen je u Beogradu 1968. Klavir je počeo učiti kod Gordane Malinović sa šest godina, a kasnije kod Arba Valdme, Elisso Virsaladze i Daniela Blumenthala u Novom Sadu, Beogradu, Moskvi i Bruxellesu. Osvojio je nagrade na međunarodnim pijanističkim natjecanjima u Ženevi, Leedsu, u Italiji na ''Ferruccio Busoni'' i ''Umberto Micheli'', a debitirao je s Berlinskom filharmonijom i Ivánom Fischerom 1990. Od tada redovito nastupa diljem Europe, uživajući u bogatoj i raznolikoj karijeri solističkih i komornih recitala, kao i u izvođenju koncerata s dirigentima Andréom Previnom, Marcellom Viottijem, Paavom Jarvijem i Andrisom Nelsonsom.

(Snimila Leona Teodorović)(Snimila Leona Teodorović)

Koncertira u Sjevernoj i Južnoj Americi, Južnoj Africi, Dalekom Istoku i Australiji. Aleksandar Madžar čest je gost Wigmore Halla, Théâtre de la Ville u Parizu, Palais des Beaux-Arts u Bruxellesu i Het Concertgebouw u Amsterdamu. Njegovi stalni partneri u komornoj glazbi su Takács kvartet, Anthony Marwood, Vilde Frang i sopranistica Juliane Banse. Predaje na Kraljevskom flamanskom konzervatoriju u Bruxellesu i na Hochschule für Musik und Theater u Hamburgu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater