RENOMIRANI STRUČNJACI

EKSKLUZIVNO: Glas Istre saznaje imena troje kandidata ZA NOVOG UMJETNIČKOG RAVNATELJA PULSKOG FILMSKOG FESTIVALA

| Autor: Zoran ANGELESKI
Arena - glavna i neodoljiva pulska filmska lokacija (Foto: arhiva PFF)

Arena - glavna i neodoljiva pulska filmska lokacija (Foto: arhiva PFF)


Kako saznajemo iz upućenih filmskih krugova, zasad se na natječaj za novog umjetničkog ravnatelja Pulskog filmskog festivala namjeravaju kandidirati filmska producentica Zdenka Gold, redatelj Pavo Marinković i aktualni umjetnički ravnatelj PFF-a Zlatko Vidačković.

Našu prvotnu neslužbenu informaciju potom je u telefonskom razgovoru potvrdilo svo troje kandidata.

Nije im ostalo puno vremena, natječaj je otvoren još četiri dana, do ponedjeljka 15. veljače, a u prijavi kandidature moraju priložiti prijedlog koncepcije razvoja Pulskog filmskog festivala u razdoblju od 2021. do 2025. godine, s naglaskom na glavnom i popratnim filmskim programima, ali i ostale festivalske programe, kao i na programu namijenjenom profesionalcima iz područja audiovizualnih djelatnosti te pozicioniranju Pulskog filmskog festivala u Hrvatskoj, ali i na regionalnoj i međunarodnoj razini.

Uz prijedlog koncepcije razvoja PFF-a idućih četiri godine, osnovni uvjeti kandidature su iskustvo i stručnost u području audiovizualnih djelatnosti, poznavanje recentne nacionalne produkcije i audiovizualne baštine, praćenje suvremenih kretanja europske i svjetske produkcije te lokalne i međunarodne scene filmskih festivala

Od 25. siječnja traje javni poziv za isticanje kandidature za umjetničkog ravnatelja/ravnateljice Pulskog filmskog festivala, kojeg će u konačnici, imenovati ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek.

Nakon zaključenja natječaja, do kraja ovog mjeseca planira se održati sjednica Festivalskog vijeća PFF-a, no njihovo mišljenje odnosno većina glasova članova tog vijeća za pojedinog kandidata može, ali ne mora utjecati na konačnu odluku ministrice kulture. Ministričina je, dakle, zadnja.

Mandat novog umjetničkog ravnatelja trajat će, kako piše u propozicijama, dva festivalska izdanja, što omogućava i kandidaturu aktualnog umjetničkog ravnatelja Zlatka Vidačkovića, koji je tu funkciju obavljao deset godina od 2004. do 2014. te ponovno od 2017. godine do danas.

Vidačković nam je jučer osobno potvrdio da će podnijeti kandidaturu i za idući mandat, ne želeći zasad ništa više reći od te informacije.

Tek treba vidjeti hoće li se ministrica kulture i ovaj put odlučiti za Vidačkovića (oboje su u HDZ-u) ili pak za uspješnu producenticu Zdenku Gold, koja navodno ima podršku HAVC-a ili, pak, redatelja Pavu Marinkovića, kojeg navodno podržavaju cehovske udruge - Hrvatsko društvo filmskih djelatnika i Društvo hrvatskih filmskih redatelja, a koje su u prošlosti u par navrata javno i oštro kritizirali Pulski filmski festival i aktualnog ravnatelja Zlatka Vidačkovića.

Vrijedi se u tom kontekstu prisjetiti bojkota Pule prije dvije godine. Naime, u ožujku 2019. godine Društvo hrvatskih filmskih redatelja (DHFR) ocijenilo je tadašnje imenovanje umjetničkog ravnatelja Pulskog filmskog festivala Zlatka Vidačkovića za novi mandat kao "još jednu odluku suprotnu stajalištu filmske struke."

- Kako ne želimo ni na koji način sudjelovati u procesima u kojima se ignorira mišljenje filmske struke, DHFR neće do daljnjega imenovati svoga predstavnika u Festivalsko vijeće, a svoju tradicionalnu 'Nagradu Fabijan Šovagović', kojom redatelji nagrađuju kolegice i kolege glumce za osobit prinos filmskoj umjetnosti, dodijelit ćemo na nekoj drugoj hrvatskoj filmskoj priredbi, najavilo je tada vodstvo Društva hrvatskih filmskih redatelja, dok je njegov predsjednik (i redatelj) Antonio Nuić tada kazao: "Festival u Puli nikako ne ostvaruje dvije vrlo bitne uloge, da bude mjesto okupljanja hrvatskih filmskih profesionalaca, mjesto dijaloga o stanju hrvatske kinematografije te da neupitno služi plasmanu hrvatskoga filma na europsko i svjetsko tržište, a dosadašnja vodstva festivala nisu pokazala dovoljno znanja a niti volje za ostvarivanje navedenih temeljnih zadaća".

Vrijedi podsjetiti i na svojedobnu izjavu redatelja Pava Marinkovića Večernjem listu 11. srpnja 2016., na dan premijere svog filma "Ministarstvo ljubavi" u pulskoj Areni, kada je prvo rekao da je Pula specifičan filmski festival, da se hermetični filmovi često izgube u tom ogromnom prostoru, a da filmovi za publiku prodišu, izrazivši nadu da će publika u Areni emotivno prihvatiti film.

No, vrijedi citirati nastavak njegove tadašnje izjave: "Ali pulski festival ima i svoje naličje, tako da ga mnogi filmaši izbjegavaju. Naša filmska zajednica opterećena je intrigama, a Pula katkada postaje poprište. Htio bih iz Pule izaći čist i zadovoljan".

Na tragu te izjave, premda se u našem društvu skoro sve u dijeli po partijsko-plemenskom 'kriteriju', za nadati se da će i natječaj i konačni izbor budućeg umjetničkog ravnatelja Pulskog filmskog festivala biti čist, utemeljen na struci i na najkvalitetnijem ponuđenom programu.

Zdenka Gold: "Vrijeme je za promjene - filmaši u Pulu trebaju dolaziti s veseljem!"

Svoju kandidaturu za novu umjetničku ravnateljicu Pulskog filmskog festivala potvrdila nam je jučer uspješna filmska i kazališna producentica Zdenka Gold (Zagreb, 1975.). Film "Murina", sniman na Hvaru, producentski supotpisuje s velikim Martinom Scorseseom, autorom filmova "Taksist", "Razjareni bik", "Dobri momci", "Casino", "Avijatičar", "Pokojni"…

Diplomirala je talijanski jezik i književnosti, indologiju i luzitanistiku na Filozofskom fakultetu, uz naknadni postdiplomski studij iz Kulturnog managementa, kulturnih politika Balkana i interkulturalizma. Od 1999. godine bavi se organizacijom kazališnih i filmskih festivala te do 2008. godine sudjeluje u produkciji (uglavnom na pozicijama voditeljice ureda za goste, izvršne producentice ili producentice) Eurokaza, Motovun Film Festivala, Pula Film Festivala, Zagreb Film Festivala, ZagrebDoxa i Festivala svjetskog kazališta.

S radom na filmu prvi se puta profesionalno susreće na Matanićevom filmu "Fine mrtve djevojke" 2002. na kojem radi kao asistentica redatelja, nedugo nakon čega započinje suradnju s Natašom Rajković i Bobom Jelčićem kao producentica njihovog debitantskog igranog filma "Ono sve što znaš o meni" (2005.). Osam godina kasnije producentica je njihovog nagrađivanog filma "Obrana i zaštita". Bila je organizatorica premijere i promocije te koordinatorica festivalske distribucije filma "Što je muškarac bez brkova" Hrvoja Hribara. Vrijedi izdvojiti i njenu produkciju filma "Belladona". Od 2008. radi kao koordinatorica produkcije u Mainframe Production na dugometražnim igranim filmovima, tv serijalu i promidžbenim spotovima. Sredinom 2009. započinje revitalizaciju vlastite produkcijske kuće Spiritus Movens d.o.o. te radi kao organizator premijere filma "Kenjac" Antonija Nuića. Potpisuje i produkciju dugometražnog dokumentarca Silvestra Kolbasa i Dubravke Manola "20 dana na Tibetu".

Već dvije i pol godine Zdenka Gold živi u Puli, koju je odabrala zbog, kako kaže, kvalitete života koji pružaju Istra i Pula.

- Imam malo dijete i htjela sam se maknuti iz Zagreba, od stresa i svega negativnog što nosi Zagreb, a s obzirom da sam nekoliko godina živjela u Motovunu i zbog toga što volim misliti da poznajem Istru, odlučili smo se na život u Istri. Pulu smo izabrali jer kao najveći istarski grad pruža najviše mogućnosti za malo dijete, a i za odraslog čovjeka, kaže u uvodu Zdenka Gold.

- Zbog čega se prijavljujete za mjesto umjetničke ravnateljice Pula Film Festivala? Koji su vam motivi kandidature?

- Vrijeme je za promjene. Godinama su već moji filmovi prisutni na Pulskom filmskom festivalu, bilo u nacionalnom programu kao hrvatski filmovi, bilo kao hrvatska manjinska produkcija. Znam kako diše struka, kolege redatelji, producenti, glumci; što oni misle da bi trebalo promijeniti na festivalu, koje novosti uvesti. Budući da živim u Puli, rado bih probala uvesti novosti u Pulski filmski festival. Prva motivacija mi je, dakle, da se festival podigne u smislu struke, da filmaši dolaze na pulski festival s veseljem, da im sudjelovanje na Pulskom filmskom festivalu bude korisno, da u Puli sretnu moguće nove partnere u novim projektima.

- Pretpostavljam da vam to nije jedini motiv?

- Ne želim zvučati prepotentno, ali drugi motiv je da napravimo nešto za samu Pulu, za još kvalitetniji život u našem gradu. Pula ima ogroman potencijal, šteta ga je ne iskoristiti, i to bilo kojem smislu, alternativnom, kreativnom, filmskom, arhitektonskom … gdje god se okreneš. Kako sam 'nova Puležanka', imam priliku upoznavati mnoge ljude, i svi žele napredak svom gradu; nisu indiferentni prema svom gradu. Nadam se da ćemo uspjeti napraviti sinergiju i iskorak za još kvalitetniji život u Puli.

Pavo Marinković: "Nisam ni u kakvoj potrazi za uhljebljenjem - zanima me dobrobit hrvatskog filma autora, i publike"

Ne želeći zasad podrobnije obrazlagati svoju kandidaturu za umjetničkog ravnatelja Pulskog filmskog festivala, nagrađivani redatelj Pavo Marinković jučer nam je rekao ovo: "Postoje dobre šanse da se natječem. Nadam se da znam kako pomoći Pulskom filmskom festivalu da dođe na višu stepenicu. Nisam ni u kakvoj potrazi za uhljebljenjem. Zanima me dobrobit hrvatskog filma, autora i publike".

Pavo Marinković (Zagreb, 1967.) završio je studij dramaturgije na Akademiji dramske umjetnosti. Njegove drame višestruko su nagrađene i izvođene. Godine 2006. surežirao je "Trešetu" (i napisao scenarij). Godine 2009. snima svoj prvi samostalni filmski projekt "Ljubavni život domobrana" koji upravo na Pulskom filmskom festivalu osvaja tri Zlatne arene (najbolja glavna ženska uloga, najbolja montaža, najbolja scenografija). Godine 2013. radi dugometražni dokumentarac "Okupacija, 27. slika", čija je svjetska premijera održana na Festivalu u Karlovyim Varyima. Marinković je scenarist filma "Ajmo, Žuti".

Njegova humoristična drama "Ministarstvo ljubavi" koji je zbog svoje teme (inspektorovo hvatanje udovica palih branitelja koji potajno žive s novim partnerima kako bi i dalje dobivale mirovine svojih muževa) izazvala je bizarne reakcije pojedinih braniteljskih udruga.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter