FORMULA DRIVER U DRUGOM DESETLJEĆU

Otvorenje sezone Formule driver u Buzetu okupit će 190 vozačica i vozača iz četiri zemlje u više bodovnih konkurencija

| Autor: Miroslav Krpan
(Snimio Miroslav Krpan)

(Snimio Miroslav Krpan)


Deset sezona Formule driver je za nama. Sve je počelo sredinom svibnja 2014.godine kada je mlada ekipa oktanskih zanesenjaka, okupljenih u Autoklubu Buzet Autosport, po prvi puta organizirala jedno novo natjecanje, novu disciplinu auto sporta na ovim našim prostorima. Osmišljena po uzoru na talijanski autoslalom, nazvana Formula driver, od tada pa do danas prošla je nizom novih, posebno vozačicama i vozačima privlačnih noviteta, obogaćivana sadržajem i brojem staza na kojima se vozila svih proteklih godina, izuzev pandemijske 2020.godine.

Danas je, ukupnim brojem sudionika po svakom natjecanju, najmasovnija u nas, a iznjedrila je brojne sudionike nekih drugih, vrhunskih disciplina oktanskog sporta. Prvotno objedinjena pod kapom Auto i karting saveza Istre, a potom Autokluba Buzet Autosport, okupljala je stotine sudionika na stazama od Istre sve do Ogulina. Ovogodišnji kalendar za sada predviđa četiri natjecanja, premijeru sezone u Buzetu, potom 6.srponja na Platku, 24.kolovoza u Ogulinu usponom na Klek i sad već tradicijsku jesenju završnicu 9.studenog na Automotodromu Grobnik.

Jedanaesto izdanje "Signum Max Formula Driver Buzet 2025.", posljednjeg svibanjskog i prvog lipanjskog dana, okupit će blizu 190 sudionika u različitim konkurencijama. Vozi se na većem dijelu znane buzetske dionice brdskog Prvenstva Europe, od Mosta do Peničića, ukupne duljine 4.400 metara, s ciljem kod Konobe Volte, a duž zavojite staze, posebno na ravnim pravcima, postavljeno je deset cik-cak barijera (šikana) koje vrijedi uspješno, punom brzinom mimoići.

(Snimio Miroslav Krpan)(Snimio Miroslav Krpan)

Natjecanje se boduje za HAKS Kup FD, te prvenstva Auto i karting lige Zapad HAKS-a i Auto karting saveza Istre u kojem sudjeluje 85 vozačica i vozača iz 22 hrvatska i sedam inozemnih klubova (Slovenija, Italija, Austrija), dok preostalih 105 vozi za Nagradu organizatora.

Vozila su raspoređena u osam različitih klasa, dvije serijske, pet sportske pripreme, te zasebno skupina marke Renault Sport. Nastavlja se "Toni Auto junior kup" za mlade vozače do 23 godine, kojih je za prvo natjecanje 17, dok se zasebno nagrađuju i vozačice, ovog puta skromnijeg broja, tek šest prijavljenih. Treću će sezonu za redom petorica najbržih u dnevnom programu, kroz treći nastup u "Top 5", voziti za dodatne bonus bodove.

Belinić brani naslov

Prve dvije godine Formula driver bila je regijskog karaktera, a pobjednici su bili Donald Milokanović i Marino Milokanović, da bi u sustavu međunarodnog HAKS Kupa po dvije pobjede do sada odnosili Dragan Gajić (Austrija), Franco Giacomazzi (Italija) i Hrvoje Belinić (tada član AK Pula-Rovinj), te po jednom Edi Kuharić (AK Opatija Motorsport) i Marco Tessari (Italija). Status aktualnog prvaka nosi Hrvoje Belinić, sada član novog zagrebačkog Auto kluba Titan, a uz njega na listi prijava su i preostala devetorica najboljih prošlogodišnje sezone. To su Franco Giacomazzi (Funny team Italija), Marin Leš (AK Pula-Rovinj), Marco Mazzoni (AK Buzet Autosport), Marco Tessari (Funny team Italija), Dragan Gajić (MSC St.Veit Austrija), Karlo Pelicar (AKOK Skok racing 1993), Domagoj Belinić (AK Titan), Eris Marotti (AK Opatija Motorsport) i Boris Katić (AK Župa Dubrovačka). Njima će na posebnoj svečanosti u subotu 31.svibnja, s početkom u 17,30 sati, na prostoru Mašimove škuje biti ceremonijalno uručeni stalni startni brojevi sezone slijedom plasmana u 2024.godini, uz prigodne poklone i obilježnja FD.

Uz Leša, Gajića, Hrvoja Belinića i Giacomazzija, pobjednike u svojim klasama, na startu sezone naći će se još trojica prvoplasiranih u klasama, Slovenac Nejc Romih i Duško Banjeglav (AK Titan), dok se Ivan Višković (AK No Traction Pula) "prebacio" u višu klasu. Izostat će jedino Marin Petrić, prošlogodišnji prvak klase Serija preko 1.400 ccm.

U obranu statusa najbolje vozačice stiže Slovenka Sanja Paradiž, a žestoka će joj konkurencija biti najuspješnija vozačica Hrvatske 2024. Lina Cukrov (AKOK Skok racing 1993) i višestruka pobjednica FD Kupa za žene Talijanka Ines Romina Bressan, članica AK Buzet Autosport.

Tri prvoplasirana juniora prošle sezone Filip Pavlina (Zagorje), Sandro Budiselić (RI autosport) i Toni Ivanić (Opatija Motorsport) propuštaju otvorenje, a neki i sezonu Formule driver, dajući tako priliku nekim novim "klincima" da zasjednu na tron "Toni Auto Junior Kupa".

Subotnji dan, uz uobičajeni prijem vozača i vozila od 14 do 17 sati u prostorima Tvornice Cimos, upotpunjen je, za Buzet već uobičajenim dodatnim sadržajem. Na dijelu velikog parkirališta Mašimova Škuja, od 9 sati okupljat će se sudionici prateće promo manifestacije "Gymkhana Show" (driftanje), u kojoj na posebnom poligonu paralelno nastupaju po dva automobila. Jednosatni slobodni treninzi kreću od 10 sati, slijede kvalifikacijske vožnje, dok se polufinalne i finalne očekuju od 17 sati. U 17,30 sati na istom će se mjestu upriličiti, petu godinu za redom, ceremonijalna dodjela startnih brojeva najboljim sudionicima prošlogodišnjeg HAKS Kupa.

Nedjelja 1.lipnja je natjecateljski dan. Treninzi su od 8 sati, a prva od dvije bodovne utrke starta u 11,15 sati. Proglašenje najuspješnijih očekuje se oko 19 sati.


Podijeli: Facebook Twiter