(Foto: Pixabay)
Njemački učenici su u sklopu tzv. Pisa obrazovne studije zemalja OECD-a ostvarili svoj dosad najgori rezultat u ključnim predmetima poput prirodnih znanosti i materinjeg jezika, a kao razloge za takvo stanje stručnjaci navode posljedice pandemije, manjak nastavnika i velik broj useljenika, objavljeno je u utorak.
"Bilo da se radi o matematici ili sposobnosti čitanja, radi se o najgorim rezultatima ikad zabilježenim kod njemačkih učenika u sklopu Pisa studije", priopćila je Organizacija za gospodarsku suradnju i razvoj (OECD).
Kad je u pitanju matematika, njemački učenici su ostvarili 475 bodova, osjetno slabije od 500, zabilježeno prilikom posljednjeg ispitivanja rezultati kojeg su objavljeni 2019. Kad je u pitanju čitanje njemačkog jezika također je zabilježen pad s 498 na 480 bodova.
Rezultati studije Pisa (Programme for International Student Assessment), najveće međunarodne studije ove vrste, i prije su šokirali njemačku javnost jer pokazuju znatno slabije rezultate njemačkih srednjoškolaca u usporedbi s, primjerice, skandinavskim vršnjacima.
Kao glavne razloge za pad razine znanja, posebice u segmentu čitanja i razumijevanja materinjeg jezika, za Njemačku se navodi velik broj useljeničke djece koja ne vladaju njemačkim jezikom. U najnovijoj studiji je čak 39 posto ispitane djece stranog porijekla, dok je kod posljednje studije udio iznosio 25 posto.
Stručnjaci traže više ulaganja u što ranije uključivanje migrantske djece u obrazovne procese poput obaveznih vrtića.
"Nama je prijeko potrebno vrlo rano uključivanje djece u proces učenja njemačkog jezika koje se mora nastaviti što je dulje moguće", rekla je predsjednica Konferencije ministara obrazovanja saveznih pokrajina Katharina Guenther-Wuensch.
Stručnjaci OECD-a ukazuju na to da je u usporedbi s posljednjim ispitivanjem razina znanja kod ispitanih 15-godišnjaka pala u svim zemljama u kojima je provedeno ispitivanje. Kao glavni razlog se navodi zatvaranje škola tijekom pandemije koronavirusa.
Najbolje su u ispitivanju u 81 zemlji OECD-a prošli učenici Singapura, Japana i Južne Koreje. Od europskih zemalja se jedino Estonija nalazi među zemljama s boljim rezultatom.