automobilizam

FIA Prvenstvo Europe na brdskim stazama u Sloveniji: Zapaženi uspjesi vozača Istre i Kvarnera

| Autor: Miroslav Krpan
(Snimio Miroslav Krpan)

(Snimio Miroslav Krpan)


Tradicionalna i u Sloveniji najdugovječnija automobilistička utrka, 31.izdanje "GHD I feel Slovenia Ilirska Bistrica 2025." na brdskoj stazi Ilirska Bistrica-Šembije, ostat će upamćena po mnogočemu. Od 246 rekordnih prijava, na startu se našlo rekordnih 228 vozača, među kojima i desetak vozačica iz 13 zemalja, a promjenjive vremenke prilike tijekom treninga, te brojna zaustavljanja zbog tehničkih poteškoća, izlijetanja i ponavljanja, ukupno 77 vozača tijekom dvije bodovne vožnje, uzrokovale su najdulja trajanja programa vožnji do samih večernjih sati. Nedjeljni je program potrajao 11 sati.U okviru višestrukog bodovnog sustava, posebno onog desete utrke sezone Prvenstva Europe, čak 77 vozača iz 26 hrvatskih klubova odradilo je zadaću šeste utrke ovogodišnjeg Prvenstva Republike Hrvatske na brdu.

PETITU POBJEDA, BRATSCHIJU REKORD STAZE

Do ukupne pobjede stigao je Francuz Kevin Petit u prototipu Nova Proto NP01 vremenom dviju vožnji 4:16,857 minuta, što je za samo 482 tisućinke sekunde bilo brže od njegova starijeg brata Sebastiena (Nova Proto 01-2), koji je bio u vodstvu poslije prve vožnje. Do četvrte uzastopne pobjede u Sloveniji nije stigao peterostruki europski prvak i trenutno lider Kategorije II FIA European Hill Climb Championship Prvenstva Europe Talijan Christian Merli (Nova Proto NP01), koji nije imao svoj dan i morao se zadovoljiti tek trećom pozicijom, uz zaostatak za pobjednikom 1,778 sekundi. Među prvih deset visokim petim mjestom slavio je pobjednik Kategorije I turističkih automobila Švicarac Ronnie Bratschi, koji nastupa pod licencom Češke u Mitsubishi Lanceru Evo VII RS FIA Grupe 1. Drugom je vožnjom oborio i četiri godine stari rekord Kategorije I u vremenu 2:16,202 minuta, prosjekom 132,421 km/sat. Za 289 tisućinki sekunde bio je brži od četiri godine starog rekorda legendarnog Austrijanca Karla Schagerla (VW Golf) koji se ovog puta, uz znatan zaostatak više od 7,5 sekundi morao zadovoljiti drugim mjestom. Treći u poretku automobila bio je Poljak Grzegorz Rožalski (Mitsubishi Lancer Evo IX).

(Snimio Miroslav Krpan)(Snimio Miroslav Krpan)

Među 57 sudionika za europske bodove našlo se i šest hrvatskih vozača. Najbolji je plasman 16.ukupno, a 11.Kategorije I ostvario Domagoj Pereković (Mitsubishi Lancer Evo IX) , što mu je u jakoj konkurenciji FIA Grupe 1 donijelo tek sedmo mjesto, usprkos izvrsno odrađenom treningu. Ali, Hrvatska je imala i svog pobjednika Europe i to u 17.pobjedi bodovanja za prvenstvo Starog kontinenta mladog riječkog asa Matije Jurišića (Peugeot 308 1.6 TCR) koji je ovom, šestom pobjedom sezone samo potvrdio i obranio, i uoči nastupa u Buzetu, naslov pobjednika FIA Grupe 4 za 2025.godinu. Ostvario je i novi rekord grupe na bistričkoj stazi u vremenu 2:34,383 minuta. U konkurenciji Kategorije I i želji obrane naslova prvaka Europe bodovno se učvrstio i izdvojio na drugoj poziciji, ali obzirom na novu pobjedu vodećeg Talijana Antonina Migliuola (Mitsubishi Lancer Evo IX FIA Grupe 3), koji nastupa pod pseudonimom "O-Play", teško je očekivati  veliki preokret na završnoj utrci sezone kroz dva tjedna u Buzetu. No, nikad ne reci – nikad.

U FIA Grupi 2 trojica hrvatskih vozača, Tomislav Muhvić (Mitsubishi Lancer Evo IX) četvrti, Viliam Prodan (Porsche 911 GT3) sedmi, a Niko Pulić (Lamborghini  Huracan ST Evo 2) deveti. Mađar Laszlo Szasz (formula Reynard F3000) s hrvatskom licencom u Kategoriji II drugi u Grupi P2, a sedmi ukupno. 

(Snimio Miroslav Krpan)(Snimio Miroslav Krpan)

ZAPAŽENI USPJESI VOZAČA ISTRE I KVARNERA

Aktualni hrvatski prvak domaćeg prvenstva s već obranjenim statusom najboljeg Dejan Dimitrijević (AKK Fly with Kolman Zagreb, Seat Leon) izvrsno je odradio prvu bodovnu vožnju najboljim vremenom 2:29,085 minuta i najavio žestok okršaj za pobjedu s izravnim konkurentom Domagojom Perekovićem (AMK Zanatlija Zagreb, Mitsubishi Lancer Evo IX). No, u drugoj preokret, Dimitrijević znatno sporiji, Pereković nadoknađuje zaostatak, što više nadmašuje u dvije vožnje Dimitrijevića za 2,254 sekunde i pobjeđuje u Kategoriji I za PH. Treći ukupno, s četvrtom pobjedom u četiri nastupa Kategorije II tijekom sezone Laszlo Szasz (AK Dubrovnik Racing).

U hrvatskoj Grupi 1 uz Perkovića i Dimitrijevića treći Muhvić (AKK Petar Klepac Gerovo). U grupi 2, pomalo neočekivano dvostruko slavlje vozača AK Opatija Motorsport, prvi Viliam Prodan, a drugi Eris Marotti (Škoda Fabia). Matija Jurišić ( AK Župa dubrovačka) neprikosnoven u Grupi 3 s više od 18 sekundi boljim vremenom od Marka Plešea (AK Ogulin Racing, VW Golf 1) i Marina Poropata (AK Dubrovnik Racing, Renault Clio). Najbrži Grupe 4 bio je Sandro Jaketič (AK Vrbovsko Racing, Honda Civic) s 3,071 sekundom bržim vremenom od aktualnog državnog prvaka Selčanina Borisa Katića (AK Župa dubrovačka, Citroen Saxo), ujedno njih dvojica u klasi 4A brži od trećeg Paola Mavričića (AK Opatija Motorsport, Peugeot 208 Rally4). Trećim vremenom grupe pobjedu klase 4B ostvario je Splićanin Ante Alduk (AK Pelješac Racing, Honda Civic TypeR 2.4). Dvije izvrsne ujednačene vožnje do pobjede Grupe 5 dovele su mladog Tonija Ivanića (AK Opatija Motorsport, Peugeot 208 R2), ispred pobjednika klase 5B Riječanina Marina Božičevića (AK Oroslavje, Peugeot 106).  Pobjeda Ivana Grozdanovića (AKK Rogoznica, VW Polo) u grupi i klasi 6B, te Sandija Peteha (AK Dubrovnik Racing, Honda Civic VTI) u klasi 6A. Ekipno novi uspjeh AK Dubrovnik Racing s pet bodova više od iznenađenja na brdu AK Opatija Motorsporta, ali i deset od izravnih konkurenata za klupski naslov AK Župa dubrovačka.

Najuspješniji sudionik u konkurenciji povijesnih automobila bio je Hrvoje Čubelić (AK Opatija, Renault 5 GT Turbo), pobjednik Kategorije 2 ispred Duje Prižmića (AK Pelješac Racing, Suzuki Swift 1.3 Gti) i Damira Šabovića (AKK Potkoš, Fiat Uno Turbo i.e.), dok je pobjedu Kategorije 1 odnio Dorijan Kamenar (AK Opatija, Fiat Abarth 1000 Berlina) ispred Nenada Gržančića (AKK Potkoš, Fiat Abarth 1000). Novi ekipni trijumf već sigurnih klupskih prvaka AKK Potkoš Fužine, ovog puta ispred AK Opatija i Belson Nostalgije.

Buzet je od 19. do 21.rujna domaćin 44. Buzetskih dana 2025., međunarodne utrke kojom se zaključuje Prvenstvo Europe, a pretposljednje u nizu ovogodišnjeg Prvenstva Hrvatske.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama