(Snimio Miroslav Krpan)
Aktualni europski prvak na brdskim stazama i pobjednik FIA Grupe 4, mladi 22-godišnji riječki automobilist Matija Jurišić, matično član AK RI autosport, kući se vraća s novom, 16.ukupno pobjednom neke od sudjelujućih grupa automobila na europskoj sceni.
Natjecateljski dan u Švicarskoj, na stazi St.Ursanne-Les Rangiers, dugoj 5.180 metara, s usponom 10,8 posto, uz 35 sudionika u bodovanju FIA EHCC, među 210 vozača u raznim konkurencijama, potrajao je od ranog jutra u sedam sati do posljednjeg u cilju oko 19,10 sati. Tek nešto prije samog okončanja, oko 18,30 sati, hrvatski je as odradio drugu važnu vožnju čiji se rezultat pridodao za konačni poredak onoj prvoj, ponovo za Matiju i grupu automobila rekordnu u vremenu 2:08,911 minuta, uz prosjek 144,7 km/sat, čime je osvojio petu ovosezonsku pobjedu FIA Grupe 4 u Peugeotu 308 1.6 TCR. U ukupnom poretku Kategorije I bio je deseti, a uključujući i formule i prototipove bodovane za Europsko prvenstvo ukupno 18. mjesto.
Jurišić je treninge, a vožena su tri, odrađivao u svom stilu i znanjem velemajstora, prvo „laganih“ 2:18,286 minuta, potom 2:12,019, i konačno 2:11,231 što je naznačilo mogućnost popravka prošlogodišnjeg mu rekorda staze za Grupu 4 (2:11,612 minuta). Prvom, jutarnjom vožnjom za bodove Matija nadmašuje samog sebe za tri sekunde, a onda dugo, zbog učestalih i izuzetno dugih prekida, čeka rasplet do zalaska sunca.
- Isplatilo se, bilo je naporno, duge su pauze, sparno vrijeme, napetost i iščekivanje na svakom koraku. Zadovoljan sam osobnim rezultatom i novim rekordom staze, novim, veoma važnim bodovima za samu završnicu koju očekujemo u Sloveniji i našem Buzetu, uz to i za hrvatsko prvenstvo. Zadovoljstvo dijeli i moj mali tim kojem sam zahvalan za vrhunski suport – kazao je Jurišić u kasnim večernjim satima uoči povratka na svoj Kvarner.
Jurišić je u FIA Grupi 4 gotovo i matematički osigurao naslov pobjednika, obranio prošlogodišnji, dok za onaj vrhunski status prvaka Kategorije I preostaju dvije utrke, ali s manjim izgledima za obranu naslova prvaka, jer nešto se pita i vodećeg Talijana Antonina Migliuola (Mitsubishi Lancer Evo IX) koji nastupa pod pseudonimom „O*Play“, a uz dva promjenjiva plasmana posljednja dva nastupa još uvijek ima 19,5 bruto bodova više. Treba uzeti u obzir i konačni rasplet dva dijela sezone i brisanje najslabijih rezultata. Jurišić drži drugu poziciju Kategorije I, istim brojem bodova prati ga Španjolac Luis Antonio Pendo Lopez (Renault Clio RS Cup Evo).
Drugu godinu za redom, iako listom prijava najavljen, na utrci u Švicarskoj nije se pojavio Domagoj Pereković.
Pobjeda Kategorije I, najavljeno i gotovo očekivano, ostaje u Švicarskoj, drugom za redom ove sezone slavio je Ronnie Bratschi (vozač sa češkom licencom) u Mitsubishi Lanceru Evo VII RS, ostvarivši prednost 2:450 sekundi ispred sunarodnjaka Rate Meisela (Mercedes-Benz SLK 340) i 3,153 sekunde boljim zbrojem dvije vožnje od trećeplasiranog Poljaka Grzegorza Rožalskog (Mitsubishi Lancer). Bio je to i poredak FIA Grupe 1 u kojoj Rožalski, dvije utrke prije kraja sezone vodi ispred trostrukog europskog prvaka Makedonca Igora Stefanovskog (Ferrari 488 Callenge Evo). U FIA Grupi 2 pobjeda Španjolca Ignacia Cabezasa (Porsche 992 GT3 Cup) ispred Slovenca Matevža Čudena (Porsche 991,2 GT3). Migliuolo je kiksao drugim mjestom FIA Grupe 3 zaostavši iza pobjednika Francuza Ronalda Garcesa (Alpine A110 GT4), dok je Španjolac Lopez upisao petu ovogodišnju pobjedu FIA Grupe 5.
Ukupni pobjednik Kategorije II peterostruki je europski prvak Talijan Christian Merli (Nova Proto NP01) koji je rekordnom vožnjom dana, u drugom prolasku stazom, vremenom 1:41,481 minut (183,8 km/sat) nadoknadio minimalni zaostatak za bržim prve vožnje Belgijcem Corentinom Starckom (Nova NP01), konačnom razlikom 517 tisućinki sekunde.
Slijedeća utrka „31.GHD I feel Slovenia Ilirska Bistrica 2025.“ vozi se od 29. do 31.kolovoza.