(Foto: Miroslav Lelas)
Soundpainting platforma Pula u suradnji sa udrugom RONDO HISTRIAE predstavlja Soundpainting radionicu 2025, namjenjenu školovanim i samoukim glazbenicima, glazbenim profesionalcima i amaterima, za dobne skupine od 20 do 70 godina.
Radionica će se održati u Koncertnoj dvorani RONDO - DC Rojc Pula (1. kat / sjeverno krilo) u dva termina: u nedjelju, 22. lipnja od 13 do 17 sati te u ponedjeljak, 23. lipnja od 16 do 20 sati.
Voditelj radionice je Neven Radaković.
Prijave isključivo pozivom na: 098 95 24 310
Ključni termini:
Skladanje u relanom vremenu
Instant kompozicija
Intuitivna kompozicija
Konceptualna kompozicija
Event kompozicija
Performativna kompozicija
Zvučna kompozicija
Game kompozicija
Dirigirana improvizacija
Kolektivna improvizacija
Konceptualna improvizacija
Slobodna improvizacija
“Soundpainting zahtjeva od izvođača odmak od poznatog i predvidivog, te posvetu svakom pojedinačnom kreativnom činu bez znanja o tome kuda vodi“ - Walter Thomson
Soundpainting je univerzalni multidisciplinarni znakovni jezik za skladanje u realnom vremenu, namijenjen glazbenicima, plesačima, glumcima i vizualnim umjetnicima. Koncipirao ga je Walter Thomson 1974. godine i razvija se do danas. Trenutno obuhvaća više od 1500 znakova, koje skladatelj – soundpainter pokazuje kako bi proizveo specifičnu reakciju izvođača.
Soundpainter stoji ispred grupe izvođača te rukama i tijelom pokazuje niz znakova koji označavaju specifičan ili aleatoričan materijal koji ansambl (grupa izvođača-improvizatora) treba proizvesti. Reakcije izvođača (ansambla) soundpainter dalje usmjerava i tako uobličava kompoziciju.
Soundpainter – skladatelj/dirigent – sklada u realnom vremenu i oblikuje kompoziciju po vlastitoj želji. Ponekad može predvidjeti reakciju pojedinog izvođača, često puta ne. Specifičnost i slučajnost dva su osnovna elementa kojima se služi.
Znakovi soundpainting jezika koriste se kroz sintaksne upute TKO, ŠTO, KAKO i KADA. Postoji puno vrsta znakova, i dok neki označavaju specifičan izvedbeni materijal ili stil, drugi označavaju brzinu razvijanja ideje, način izvedbe, ulogu u ansamblu, aleatorički koncept, disciplinu, poziciju na pozornici, kretanje, ponašanje, karakter itd.
Soundpainting zahtjeva od izvođača odmak od poznatog i predvidivog, te posvetu svakom pojedinačnom kreativnom činu bez znanja o tome kuda vodi. Jednako je nepredvidiv za izvođača-improvizatora kao i za skladatelja-soundpaintera, koji uvijek sklada samo s onim što se dogodi u trenutku. Rezultat su dinamični dijalozi između skladatelja i ansambla, odnosno, spontane real-time kompozicije u čiji uzbudljivi nastanak na vrlo jednostavan način može biti uključena i publika.