PIŠE Robert Matteoni
Postoji dobar, pogrešan… I hrvatski pristup
Kurikulum je jedan od ključnih odgojno-obrazovnih koncepata 20. i 21.stoljeća, kojeg zbog njegove kompleksnosti i višedimenzionalnosti nazivamo i ukupnom filozofijom odgojno-obrazovnog procesa. To je znanstvena retorika, a u našoj svakodnevici kurikulum je način i pristup obrazovanju naše djece. Više je nego jasna važnost tog pristupa, jer kako odgajamo i učimo djecu takvo će nam sutra biti društvo i njegovo funkcioniranje. Kako je u Hrvatskoj uvijek sve podložno polemici i podjelama temeljenima na "mi i oni" nije čudno da se oko kurikuluma čulo svega i svačega. Ovisno ponajviše iz ideoloških pogleda nego iz realnosti života oko nas. Kao polaznik srednje u vrijeme Šuvarovih reformi, pamtim ukinuće gimnazija (dvije godine opće i dvije opredjeljenja zanimanja) i praktično sve škole pretvorene u strukovne. Kasnija znanstvena istraživanja na tu temu pokazala su da reforme nisu pridonijele onome što su trebale.