Poljski pijanisti
Tijekom čitavog ovog tjedna, gosti Muzičke akademije u Puli su prof. art. Robert Gawronski i prof. dr. art. Jakub Brawata putem ERASMUS+ programa sa Sveučilišta Jan Dlugosz - Czestochowa iz Poljske.
Oni su održali majstorski tečaj klavira za studente Odsjeka klavira, a u četvrtak navečer u Zajednici Talijana bio je na programu cjelovečernji recital klavirskog dua u dvorani Circola s djelima Debussyja, Ligetija, Rahmanjinova i Schuberta.
Nadahnuti repertoar, koji zahtijeva iznimnu koncentraciju, pripremljenost, ovi su glazbenici izveli s nevjerojatnom lakoćom i pedantnošću.
Počelo je nježnim, lirskim, romantičnim notama Schubertove "Fantazije za klavir četveroručno u f-molu" i stavcima Allegro molto moderato, Largo, Scherzo. Allegro vivace i Finale. Allegro molto moderato, da bi se nastavilo Rahmanjinovim djelom "6 Morceaux", tehnički vrlo zahtjevnim što se tiče ritma, dinamike i bogatog kontrapunkta.
Dakako iz tog repertoara nije mogao izostati niti predstavnik impresionizma Debussy s djelom "Petite Suite", koji je zvučao vrlo sugestivno u četveroručnoj interpretaciji, gdje su pijanisti čitavo vrijeme bili tehnički ujednačeni.
Za kraj, na repertoaru su bila snažni Ligetijevi komadi za klavir četveroručno.
Robert Gawroński je pijanist, komorni glazbenik i profesor. Studirao je na Glazbenoj akademiji Ignacy Jan Paderewski u Poznańu u klasi profesora Andrzeja Tatarskog. Tijekom studija sudjelovao je na brojnim majstorskim tečajevima i bio laureat glazbenih natjecanja.
Bavi se klavirskim i pedagoškim radom. Redovito nastupa u Poljskoj i inozemstvu (uključujući Austriju, Njemačku, Rusiju, Mađarsku, Italiju, Litvu, Slovačku, Češku). Bio je član žirija međunarodnih i državnih pijanističkih natjecanja. Njegova postignuća uključuju niz audio i video-zapisa na radiju, televiziji i nosačima zvuka. Autor je znanstvenih publikacija o povijesti instrumentalne izvedbe.
Jakub Brawata je pijanist, komorni glazbenik, muzikolog i pedagog. Diplomirao je na instrumentalnom odjelu Glazbene akademije u Łódźu, a 2005. magistrirao umjetnost. Dvije godine kasnije napisao je magistarski rad pod naslovom "Percepcija glazbe Johanna Sebastiana Bacha u djelima Ferruccia Busonija" pod mentorstvom prof. Marte Szoka iz područja teorije glazbe, čime je po drugi put postao magistrom umjetnosti. Uz pedagoški rad, i dalje nastavlja ostvarivati svoj umjetnički rad kao pijanist i komorni glazbenik