(Hina/EPA)
Izložba "Maksi Mir" Saše Ćetkovića, s digitalnim fotografijama koje je u posljednje dvije godine u Maksimiru snimio taj hrvatski fotograf, otvara se 20. listopada u Studiju "Josip Račić" Moderne galerije u Zagrebu.
Postavljena u autorskoj koncepciji povjesničarke umjetnosti i likovne kritičarke Ive Körbler, izložba podsjeća na spokoj i sklad zagrebačkog gradskog parka, jednog od najljepših europskih parkova.
"Veliki dijelovi plavih jezera, snježne bjeline i smeđi tonaliteti drveća daju ovom ciklusu autentičan kontemplativni i meditativni ton. Mijene godišnjih doba ne mijenjaju trajnu ljepotu prirode maksimirskog perivoja, već mu svaki put iznova daju nov koloristički plašt, otkrivaju nove nepravilne, razvedene volumene i cjeline vegetacije, kao što bismo i mi, gradski ljudi trebali kroz godinu mijenjati sebe u skladu s prirodnim ritmovima i ciklusima", zapisala je u predgovoru Körbler.
Po njezinim riječima, ideja autora bila je pokazati kako to nije tek jedna od postneoromantičarskih utopija, već sasvim stvarna opcija bijega od gradske histerije i teških dnevnih energija metropole u divnu kreaciju perivoja Maksimir.
Autor je u povodu svoje izložbe izrazio nadu da se u gužvi, buci i galami, koje živimo da bismo opstali, mogu pronaći trenuci tišine. "Kada sam lebdio u balonu iznad Zagreba spoznao sam tu njihovu apsolutnu tišinu usprkos zagrebačkoj vrevi koja se dolje odvijala. Nažalost, rijetki su oni koji su sposobni usred najveće gužve pronaći svoj mir", napomenuo je.
Ćetković kaže da bi tom izložbom volio podsjetiti ljude da im "nisu potrebna krila kako bi se vinuli iznad svojih problema, dovoljno je na trenutak pobjeći u tišinu Maksi Mira".
Kao zanimljivost izdvojio je što je prapradjed kustosice Ive Körbler, botaničar Franjo Serafin Körbler, na poziv nadbiskupa Jurja pl. Haulika iz Beča došao živjeti u Zagreb kako bi napravio Hortikulturni plan na kojem se temelji današnji izgled perivoja Maksimir.
Saša Ćetković (Zagreb, 1968.) završio je Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn, Odjel fotografije i treća je generacija fotografa u obitelji. Surađuje s vodećim reklamnim agencijama, agencijama za odnose s javnošću i Hrvatskom turističkom zajednicom.
Bio je službeni fotograf HNK-a u Zagrebu, gdje je snimao operne, baletne i dramske predstave, te portrete njihovih protagonista. U novinskoj fotografiji bio je urednik fotografije, fotograf i stručni suradnik u svim relevantnim hrvatskim mjesečnim i tjednim izdanjima.
Dosad je imao jedanaest samostalnih izložbi fotografija i sudjelovao na više od 50 skupnih. Njegova izložba "Maksi Mir" će biti otvorena do 5. studenoga.