Glazba u realnom vremenu

Eksperimentalni koncertni performans u Rojcu: PROCESS_ISpainT(H)ING?!

| Autor: Glas Istre
(Foto RONDO HISTRIAE)

(Foto RONDO HISTRIAE)


Soundpainting platforma Pula i Udruga RONDO HISTRIAE predstavljaju koncertni performans PROCESS_ISpainT(H)ING?!_0.8, koji se održava u utorak, 23. prosinca, s početkom u 20 sati, u Koncertnoj dvorani RONDO (DC Rojc Pula, 1. kat – sjeverno krilo). Ulaz je besplatan.

Događaj se održava u sklopu "Ciklusa koncerata nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.6", a riječ je o event-kompoziciji oblikovanoj u realnom vremenu, na sjecištu eksperimentalne glazbe, sound arta, performans arta i glazbenog teatra.

U koncertnom performansu sudjeluju:

  • Luka Čapeta – električna gitara, noise box, elektronika

  • Marko Grbac – MIDI klavijature, elektronika, live processing

  • Marco Quarantotto – bubnjevi i objekti

  • Neven Radaković – MIDI synth, glas, elektronika, live processing

Dizajn zvuka potpisuje Mateo Patekar, a tehničku potporu osigurava AudioLab d.o.o.

(Foto RONDO HISTRIAE)(Foto RONDO HISTRIAE)

Projekt PROCESS_ISpainT(H)ING?! usmjeren je na procesualnost kao umjetničko-istraživački pristup te se konceptualno oslanja na Soundpainting, multidisciplinarni znakovni jezik za skladanje u realnom vremenu, s ciljem razvoja autorskog znakovnog jezika isPAINTING, čiji je autor Neven Radaković. Projekt okuplja glazbenike i umjetnike eksperimentalne i improvizirane scene povezane s Istrom.

Svaka izvedba rezultat je umjetničkog istraživanja i rezidencijalnog procesa. Ovom koncertu prethodit će istraživačke faze MetaMIDI_0.4 i isPAINTING_0.7, kao i umjetnička rezidencija PROCESS_ISpainT(H)ING?!_0.8, u okviru koje će se od 20. do 23. prosinca u DC Rojc održati i isPAINTING radionica.

Autor koncepta i umjetnički voditelj projekta je Neven Radaković, a organizatori su Soundpainting platforma Pula i Udruga RONDO HISTRIAE. Video produkciju potpisuje Camera Clara, a autori plakata su Vibor Juhas, Goran Velić i Neven Radaković.

Biografije

LUKA ČAPETA (1992.) Počinje svirati gitaru sa 15 godina te uz pomoć mentorstva Brune Mičetića upisuje akademiju za jazz, elektroniku I modernu glazbu u Beču. Uz mentore Peter Felix Rom I Michael Tiefenbacher uči kontrapunkt, kompoziciju, jazz glazbu, avangardnu glazbu, noise I eksperimentalne smjerove. 

Nakon 5 godina života I školovanja u Beču, seli se u Zagreb I aktivno sudjeluje u poticanju razvoja lokalne scene. Od plesnih predstava, filmske I dokumentarne glazbe, klupske scene I studijskih angažmana, sudjeluje kao producent, zvukovni inženjer, gitarist, aranžer I savjetnik. 

Od elektronske glazbe, do jazza, noisea, popa, etna I raznih hibridnih stilova, uvijek je na rubu eksperimentalnog I drugačijeg, u potrazi za novim estetikama I zvukom. 

(Foto RONDO HISTRIAE)(Foto RONDO HISTRIAE)

MARKO GRBAC KNAPIĆ – M.G.K. je multi-instrumentalist i skladatelj iz područja elektronske, kazališne, plesne i filmske glazbe. Snima akustična okruženja i stvara zvučne instalacije. Angažiran u istraživanju gore navedenih područja, posebice područja u kojima se odvija miješanje stilova u svrhu nastajanja novog originalnog umjetničkog izražaja. Tijekom proteklih 25 godina živio i djelovao diljem Europe ali nikada nije napustio stari continent. Surađivao sa: Kazalište dr.Inat Pula(HR), Playground Collective - Frankfurt(DE), Ninja Tune-London(UK), Prog as a frog - Amsterdam(NL), Istarsko Narodno Kazalište-Pula(HR), Companie with Bals-(FR-NL), Grotest Maru-Berlin(DE), Forgotten fish memory orchestra-Amsterdam (NL), Eva Ursprung-Graz(AU), Maja Drobac -Zagreb(HR), Andrea Gotovina-Pula(HR), Ivan Marušić-Zagreb(HR) i mnogim glazbenicima u više od 350 koncerata, 8 kazališnih predstava , 4 LP - CD izdanja, 2 soundtracka za film, 9 zvučnih instalacija i dva puta puta nagrađivan u filmskoj i scenskoj umjetnosti. Živi u Puli i stvara glazbu u vlastitom studiju “Armazonex”. 

(Foto RONDO HISTRIAE)(Foto RONDO HISTRIAE)

MARCO QUARANTOTTO magistrirao je jazz bubanj i udaraljke na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti - Institutu za jazz glazbu u Grazu, kod sveučilišnih profesora Alex Deutsch, Mandred Josel i Howard Curtis. Na hrvatskoj glazbenoj sceni surađivao je sa glazbenim grupama Nola, Goribor, East Rodeo i T.B.F. 

U 2009. godini seli u London gdje nastavlja glazbenu karijeru. Od tada do danas nastupao je sa mnogim britanskim cjenjenim glazbenicima kao što su Johnatan Gee (Pharaoh Sanders), Quentin Collins (Alicia Keys/Gregory Porter), Byron Wallen (Chaka Khan/Hug Masakela), Nathaniel Facey, Mike Gorman (Incognito), Mornington Lockett, Kevin Davy (Lamb), Nicholas Meyer (Jeff Beck),

(Foto RONDO HISTRIAE)(Foto RONDO HISTRIAE)

Andrew McCormak, Claude Deppa (Carla Bley), Nick Pini (Laura Marling/Nick Mulvey), Dominik Pipkin (Morcheeba/PalomaFaith), Carl Orr (Billy Cobham), John Etheridge (Soft Machine), Sam Eastmond (John Zoran) i drugi. Redovito surađuje sa Beth Rowley, Robert Mitchell (Steve Coleman Five Elements), Julia Biel, Toni Kofi, Theo Jackson, Will Butterworth Trio/Quartet, Adam Beattie, Brooke Sharkey, Nicki Wells Turya, Toru i Shama Rahman. 

2019 godine osniva svoj autorski trio UROK i u Novembru iste godine izdaje album prvijenac za Chant Records u New York Cityu. Album je uvršten u listu najboljih jazz albuma godine u Rolling Stone Magazinu ‘Best Of Jazz 2019’. 

Značajne suradnje sa međunarodnim umjetnicima kao što su Jessica Lourie, Erin Dickins (Manhattan Transfer), Chad Lefkowitz-Brown, Roy Paci, Knoel Scott (Sun Ra Arkestra), Manu Eveno (Tryo) i Timi Dakolo. 

Suradjivao je sa producentima kao što Humberto Gatica (Michael Jackson, Andrea Bocelli), Marc Urselli (Mike Patton, John Zorn), Julian Simmons, Alberto Roveroni, Gary Marlowe, Massimo Visentin, Giulio Favero (Zu, Teatro Degli Orrori). 

Snimio je preko četrdeset albuma za razne umjetnike iz glazbenih pravaca Jazz, Rock, Experimentalne i Etno glazbe, diljem Europe i Velike Britanije. 

NEVEN RADAKOVIĆ (Pula, 1978.), akademski dirigent, skladatelj, teoretičar glazbe, glazbeni pedagog, glazbenik - performer - umjetnički voditelj i producent Soundpainting platforme Pula. Magistrirao je dirigiranje i teoriju glazbe na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi mo. Vjekoslava Šuteja, te glazbenu pedagogiju pri Filozofskom fakultetu u Puli kod mo. Miroslava Homena. Od 1997. aktivan je kao dirigent i zborovođa. Nastupao je i surađivao sa Zagrebačkom filharmonijom, Simfonijskim puhačkim orkestrom Oružanih snaga RH, Ansamblom „Cantus“, Sofijskim festivalskim orkestrom, Međunarodnim festivalskim ansamblom „Ganz“; Opernim zborom i orkestrom HNK-Split, Mješovitim zborom HRT-a, Akademskim simfonijskim orkestrom i zborom Muzičke akademije u Zagrebu, Akademskim harmonikaškim orkestrom i zborom Odjela za glazbu Sveučilišta Jurja Dobrile, CRI Orchestra, Mješovitim pjevačkim zborom INK-a, Ansamblom „Grand Winds Zagreb“, APU Postmodern Art Ensemble, STiCRI orchestra, Ženskim zborom „Kuraja“ i drugima. 

(Foto RONDO HISTRIAE)(Foto RONDO HISTRIAE)

Djelovao je kao dirigent i zborovođa u Operi HNK Split, kao zborovođa Mješovitog pjevačkog zbora Odjela za glazbu Sveučilišta u Puli, Mješovitog pjevačkog zbora „Rondo“, Ženskog vokalnog ansambla „Kuraja“, kao dirigent ansambla Grand Winds Zagreb, puhačkog orkestra „Tar“, Puhačkog ansambla “A-bo!?” itd. 

Autor je konceptualno-performativnih partitura, voditelj i dirigent umjetničkih projekata multimedijalnog ansambla APU Postmoderm Art Ensemble: „Slučaj sv. Franje“, „Slučaj novigradske arterije“, „Slučaj MSU“,„Cage in a Case“, „Slučaj Mahlerove stolice“, “,„Slučaj Lastovo“, „Slučaj Fratri z Buraji“, „Slučaj Madonne del Monte“, „Slučaj Karlo - One night stand in Rojc“, „Slučaj Gospe od Karmela“.

Autor je umjetničkog koncepta ciklusa audio-vizualnih koncertnih performansa: „Anus Dei“ i „Buta el manigo drio la manera“; te ciklusa performansa glazbenog teatra: „INK-anje“ „Prepared games“, „Experimental Room service“, „Theater of voices“

Bio je umjetnički voditelj rezidencija ansambala: CRIO (CRoatian Improvisers Orchestra) na Audioart - experimental & improvised music festival Pula (2022./2021./2020./2019.); APU Postmodern Art Ensemble: na Breakthrough festival MSU Zagreb (2013.), na Međunarodnom festivalu vizualnih umjetnosti - ARTERIJA (2012./2013.), na Audioart experimental & improvised music festival Pula (2012./2013.), i na festivaul 7 dana stvaranja Pazin (2011.). 

Skladatelj je glazbe za dramske i postdramske kazališne predstave: Crtež Davida Belasa, autor: David Belas; „Zločin i kazna“, HNK Split (2009.), autor: A. Ogarijov; „Od terora – ženska gesta kao odgovor na nasilje“, autorica: M. Petković-Liker Zagreb (2012/2013), te autor niza eksperimentalnih soundart radova i konceptualnih kompozicijia temeljenim na autorskim umjetničko-performativnim konceptima: „8 zaborava za trenutak“, „fotografija jedne posljedice“ „6 skica za gumicu“ itd. 

Aktivno djeluje kao glazbeni pedagog i predavač na poljima suvremenih glazbeno-umjetničkih praksi vodeći radionice i seminare u Puli, Splitu, Ljubljani i Zagrebu ( „Soundpainting“, „Od serijalizma do aleatorike“, “isPAINTING”, „Aleatorična i slobodna improvizacija“, „Minimalizam i aleatorika u djelima T. Riley-a“, „Eksperimentalni glazbeni teatar – tišina i posljedica“ itd.), te na polju reproduktivne umjetničke glazbe kao voditelj radionice za dirigente amaterskih i školskih ansambala (Glazbeni kamp Krug, Tinjan, Festival Faks sing Rovinj), a surađivao je i sa Odjelom za glazbu Sveučilišta Jurja Dobrile vodeći kolegije “Sviranje partitura” i “Zbor”

Aktivan je u radu prosudbenih komisija za vokalnu, komornu i orkestralnu glazbu (Međunarodni festival harmonikaša u Puli, Međunarodnog natjecanje zborova „Chorus Inside“, Susreta zborova “Naš kanat je lip”), te stručni suradnik - konzultant i recenzent Hrvatskog sabora kulture (selektor amaterskih puhačkih orkestara,, te selektor pjevačkih zborova), a u dva posljednja mandata bio je član kulturnog vijeća za glazbu i glazbeno-scenske djelatnosti grada Pule. 

Nakon 15 godina izvođenja klasičnoga repertoara glazbe 18., 19. i 20. stoljeća kao simfonijski, operni i zborski dirigent, 2011. posvećuje se autorskom radu na polju eksperimentalne, improvizirane i nove glazbe, sa fokusom na konceptualnoj, performativnoj, eksperimentalnoj i intermedijalnoj kompoziciji. 

2015. započinje svoje putovanje Soundpaintingom (multidisciplinarnim znakovnim jezikom za skladanje u realnom vremenu), te u suradnji sa udrugom Rondo Histriae pokreće Soundpainting platformu Pula (prostor za istraživanje, produkciju i edukaciju na polju inovativnih umjetničkih praksi), u sklopu koje vodi i organizira radionice, istraživanja i umjetničke rezidencije, te osmišljava, producira i organizira autorske multidisciplinarne, intermedijalne, koncertne i radiofonske umjetničke produkcije: "Orkestracija prostora" , "Treniranje prisutnosti" , , "USTA_NA_K: što bi bilo mišljenje da se neprestano ne suočava sa kaosom", "Nikad i Uvijek", “Dum spiro”, "Grafospekcije", "Metamidi", "DADa/NENe: kako nešto pretvoriti u ništa bez da izgubi ono nešto","PROCESS_ISpainT(H)ING?!", "IMPROViziJE" , “QuRato”, “MANE”, “KURARE”, te od 2020., kao autor, umjetnički voditelj, organizator i producent, u suradnji sa udrugama Rondo Histriae, Kulturban, Savezom udurga Rojca

i umjetničkom organizacijom P137: "Ciklus koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe", "Ciklus intermedijalnih, multidisciplinarnih i radiofonskih performansa" i izlagačko-izdavačko-izložbenog projekta - "IZlog". 

Osnivač je i glavni dirigent/skladatelj/soundpainter CRI Orchestra (CRoatian Improvisers Orchestra), čiji je rad i koncerte popratio HRT u sklopu dvaju izdanja emisije “Svijet jazza”, te u emisiji “Vrijeme za jazz” prikazao integralni koncertni performans koji je CRIO održao u dvorani Gorgona u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu u sklopu programa Muzičkog biennala Zagreb 2023., a koji će, u suradnji sa Cantusom, Hrvatskim društvom skladatelja i Umjetničkom organizacijom P137, pod diskografskom etiketom “Kopaton”, do kraja 2024. biti izdan u vinilskom izdanju pod istoimenim nazivom (kao i održani soundpainting performans): “In a Next Life I Want to be a Feedback”.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter


desktop8






Trenutno na cestama