Večeras u Labinu

Otvaranje prve izložbe iz ciklusa Pneumatici: Izlaže galerist i umjetnik iz New Yorka

| Autor: Branko Biočić
(Foto: KUC Lamparna)

(Foto: KUC Lamparna)


Danas u 20 sati, u Galeriji Lamparna otvara se prva ovogodišnja izložba u sklopu ciklusa Pneumatici. Nakon što je L.A.E. XXI u ožujku u Galeriji Novo u Puli organizirao izložbu "T.F.I.D. (The Future is Dead)", projekt njujorškog galerista (Embryogallery) i multidisciplinarnog umjetnika Edwarda Paula Quista aka embryoroom, na kojoj su uz njegove predstavljeni i digitalni radovi drugih autora, koji dopunjuju njegovu distopijsku viziju budućnosti (Alan Vega, Ilpo Väisänen, Alex Rutterford, Sz. Berlin ± Panic), Lamparna je odlučila Quista predstaviti i labinskoj publici sa samostalnom izložbom "The Evil Spirit" ("Zli duh").

- Edward Paul Quist/embryoroom stvara mračno-vizionarske filmove i glazbu, koji se bave tematikom bliske budućnosti. Središnji rad, srce njegove izložbe, film je naziva "Zli duh", koji je popraćen i skulpturalnim elementima kroz koje umjetnik i njegov dugogodišnji suradnik, arhitektonski dizajner Paul Stein, razotkrivaju svoju "pobjedonosnu utvaru", kao poliedarsku skulpturu osvijetljenu krvavo crvenom iluminacijom, čiju onostranu dimenziju naglašavaju samim naslovom izložbe.

Kriptičan film, metaforičkog značenja, opisuje svijet u kojemu su priroda i tehnologija postale podložne neznanoj i natprirodnoj inteligenciji, metastazirajućoj i sveprožimajućoj tehno-naturalnoj amoralnosti i represivnom novom poretku koji nastoji kontrolirati potencijalni kaos istinske prirode. Vladar nad spomenutim procesima je Zli duh, koji nalik Velikom Bratu tiranski upravlja tim mračnim svijetom kao zloćudna zamjena za boga. Na promatraču je odluka hoće li prikazu Zlog duha iščitati kao nadnaravnu pojavu, koja je utjelovila drevno ljudsko praznovjerje i proročanstvo o kreaciji te, kao takva, zadobila materijalni oblik ili kao artificijelnu manifestaciju Tehnokracije, koja se vlastitom evolucijom izmakla kontroli čovjeka, kao svoga kreatora, napisao je kustos izložbe i voditelj Galerije Lamparna Damir Stojnić.

Kaže kako se i ovaj film bavi upravo time: potencijalnim i stalno prijetećim agnosticizmom mašine spram vlastita kreatora-čovjeka, kojega porobljuje i njime, kao i njegovim prirodnim okružjem, manipulira za vlastite potrebe, namećući mu tiraniju obavijenu njegovim vlastitim mitovima o kreaciji, kroz otjelovljenje apsolutističkog i omnipotentnog vladara, koji posredstvom tehnološke prokreacije postaje mračna, distopijska stvarnost čovječanstva.

Edward Paul Quist, rođen 1976. u Brooklynu, New York, redatelj, scenarist, producent, skladatelj, dizajner zvuka, fotograf i dokumentarist, živi i radi u New Yorku pod imenom embryoroom. U svome radu bavi se istraživanjem elektroničkih i biomorfnih slika, eksperimentalnom naracijom i zvukom.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama