(Hina/EPA)
Sindikat hrvatskih učitelja uputio je u petak otvoreno pismo ministru znanosti i obrazovanja Radovanu Fuchsu s deset najčešćih pitanja o organizaciji nove nastavne godine koja dobivaju s terena, uz prijedloge za moguća rješenja.
Sindikat traži dodatno zapošljavanje pomoćno-tehničkog osoblja kojega je zbog zabrane zapošljavanja nedostajalo i prije pandemije - prema njihovom istraživanju prije koronavirusa više od 48 posto spremačica čistilo je veću površinu od propisane, a sada je to još ozbiljniji problem zbog pojačane potrebe za čišćenjem te načina podjele obroka.
Navode i da je neriješeno ostalo pitanje zaštite visokorizičnih zaposlenika, njihova statusa te radnih zaduženja, a postavlja se i pitanje opravdavanja izostanaka učenika i imaju li oni u tom slučaju mogućnost online nastave te tko će takvu nastavu provoditi pošto je nemoguće složiti takva zaduženja.
Sindikat je dobio i mnogo upita zabrinutih roditelja i zaposlenika o prijevozu i kažu da nema smisla da se učenici različitih razreda voze u istom prijevoznom sredstvu, da bi se kasnije, u školi, strogo osiguravalo nemiješanje različitih skupina učenika, a nakon toga bi opet sjedali u isti autobus u kojem nerijetko bude i više učenika nego što je to dozvoljeno..
Smatra da treba napraviti hitnu koordinaciju prijevoznika i osnivača, no uz prethodno razrađen plan države o načinu na koji bi mogla subvencionirati dodatni prijevoz učenika, ovisno o potrebama pojedinih županija. "Ukoliko se takav prijevoz ne može osigurati, bojimo se da neće biti moguće imati nastavu u školama bez značajnih epidemioloških problema", ističu.
Kašnjenja - dodatno zapošljavanje informatičara, organizacija produženog boravka
S obzirom da je još 2018. na snagu stupila Odluka o donošenju kurikuluma za nastavni predmet Informatike za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj i u kojoj stoji da će se za učenike I., II., III. i IV. razreda osnovne škole primjenjivati od školske godine 2020./2021., kasni se s odobrenjima za zapošljavanje dodatnog kadra informatičke struke.
Kasni se i s organizacijom produženog boravka - hoće li se odobriti sredstava za novo zapošljavanje, hoće li se i nadalje dopuštati razlike u organizaciji i provođenju programa produženog boravka u odnosu na pojedine osnivače, neka su od otvorenih pitanja.
Sindikat ističe kako svakom učitelju treba omogućiti besplatan Internet ili nadoknaditi trošak korištenja istog te osigurati sredstva rada za nastavu na daljinu - laptope, kamere, te omogućiti korištenje aplikacija i alata koji su se pokazali dobrima u nastavi na daljinu, a čije korištenje je trenutno onemogućeno na tabletima i laptopima Škole za život.
Sindikat moli i za što žurnija objašnjenja kako će izgledati nastava ako se škola odluči za kombinacije nastave u školi i online nastave, kao i u vezi ulaska u školu učitelja i stručnih suradnika koji su upravo u razdoblju obnove zvanja.
Kažu da još nisu jasne ni upute o načinu rada u umjetničkim školama i posebnim ustanovama koje su specifične i nisu pogodne za jednoznačne i općenite upute.
Sindikat pita i hoće li se za zaposlenike škola osigurati testiranje na koronavirus, koliko učestalo, hoće li se za zaposlenike osigurati zaštitna oprema, što je s učiteljima koji rade u više škola, a završe u samoizolaciji, hoće li učitelji koji će zbog zaraženog djeteta ili onog koje dolazi iz obitelji zaraženog biti "nagrađeni“ naknadom za bolovanje zbog samoizolacije u iznosu do najviše 4200 kuna.
Podsjećaju i da se ishodi učenja nisu prilagodili trenutačnim potrebama učenika i društva u cjelini te je nužno napraviti analizu, reducirati sadržaje i ishode, osobito u slučaju ponovnog povratka na nastavu na daljinu. "U interesu naših učenika je da kurikulumi i ishodi učenja budu svrhoviti i ostvarivi", zaključuju.