POTAKNULE GA PRLJAVŠTINE U KAMPANJI

Legendarni hrvatski vojni pilot Ivan Selak otvoreno prozvao vrhovnu zapovjednicu OsRH: "MiG-ovi normalno lete, ugroza je predsjednica koja nas proziva"

| Autor: Dubravko GRAKALIĆ
Ivan Selak (M. MIJOŠEK)

Ivan Selak (M. MIJOŠEK)


Gospođo predsjednice, koliko puta do sada ste rekli da je remont odrađen katastrofalno, da je katastrofa. Vi se predstavljate zapovjednicom Oružanih snaga gdje spada i HRZ). Vi ste najobičnija ugroza za HRZ jer već šestu godinu dozvoljavate da katastrofalno remontirani avioni lete. Zamišljam situaciju u kojoj predsjednik jedne zemlje na zapadu, a bogami i na istoku kaže da su avioni katastrofalno napravljeni, popravljeni, remontirani - a avioni lete i lete i tako već šest godina. Nema toga, nema takvog", rekao je Selak

Repovi drugog kruga predsjedničke izborne kampanje još će se duže vremena povlačiti po hrvatskom medijskom prostoru. U jednu od najvažnijih i najnejasnijih rasprava bio je spomenut remont borbenih aviona MiG 21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva u Ukrajini koji je oštro podijelio i kandidate i javnost te su u njoj spomenuti poznate javne osobe zbog navodne zloupotrebe svojih ovlasti. Uz tadašnjeg ministra obrane Antu Kotromanovića, u fokus javnog interesa dospio je i legendarni umirovljeni vojni pilot, jedan od najboljih i najpoznatijih hrvatskih letača, brigadir Ivan Selak, nastanjen u Premanturi koji je se obratio javnosti preko Facebooka i objasnio svoju ulogu u spornom servisiranju zrakoplova u ukrajinskim poduzećima.

a

Mišljenje

Selak je u svojoj objavi napisao kako je "oduvijek vjerovao da su žene mudrije" te kako je na prošlim predsjedničkim izborima glasao za predsjednicu. Ipak, nakon rasprava o ukrajinskim MiG-ovima – za koje je Kolinda Grabar-Kitarović izjavila kako na sebi imaju i ćirilične napise – pilot Selak je promijenio mišljenje.

"Gospođo predsjednice, koliko puta do sada ste rekli da je remont odrađen katastrofalno, da je katastrofa. Vi se predstavljate zapovjednicom Oružanih snaga gdje spada i HRZ). Vi ste najobičnija ugroza za HRZ jer već šestu godinu dozvoljavate da katastrofalno remontirani avioni lete. Zamišljam situaciju u kojoj predsjednik jedne zemlje na zapadu, a bogami i na istoku kaže da su avioni katastrofalno napravljeni, popravljeni, remontirani - a avioni lete i lete i tako već šest godina. Nema toga, nema takvog", rekao je Selak.

Selak je u svom obraćanju predsjednici bio vrlo izravan.

"Gospođo predsjednice, koliko puta ste ponovili besramnu laž da je 'eto nakon remonta avion pao'. Ne nije, na svu sreću niti jedan nakon 'katastrofalnog' ukrajinskog remonta nije pao. Kažem namjerno na svu sreću jer valjda vam je poznato da avioni i padaju, ali eto niti jedan, niti jedan, a stari su i preko 40 godina i remontirani sa dijelovima koji su skupljani i iz 'španskog i iz trnskog' - jer za taj avion nema novih dijelova već preko 25 godina. Ali i ti dijelovi su provjereni, remontirani, popravljeni, ponovo ugrađeni, provjereni na zemlji i potom u zraku".

 

Sreća u očima

Pilot Ivan Selak objašnjava kako on nije nadzirao remont MiG-ova 21 u Ukrajini, nego ih je kao probni pilot – isprobavao.

"Besramno lažete da sam nadzirao remont. Ne gospođo predsjednice, to probni pilot ne radi, to rade najbolji ljudi na svijetu inženjeri i tehničari, to je radila ekipa kojoj sam vjerovao, kojoj vjerujem i kojoj ću uvijek vjerovati, ekipa o kojoj je ovisio moj život. Ti nikada nisu ni pomislili potpisati ispravnim nešto što je 'katastrofa'. Ne razumije taj odnos onaj koji nije osjetio miris kerozina na stajanci. Ne razumije to onaj koji nije gledao svog mehaničara, inženjera u oči i vidio njegovu sreću kad se pilot vrati zadovoljan sa leta", tvrdi Selak i nastavlja: "Vidjeh to u ratu, vidjeh te oči i tu tugu u očima tih ljudi kad se njihov avion nije vratio, ali shvatih da je tako i u miru."

Selak kaže kako je u Ukrajini obavio 39 probnih letova na servisiranim MiG-ovima, dok ih je u Hrvatskoj bilo više od te brojke. Ukupno je tim zrakoplovima Selak letio 327 puta.

"Da bilo je i prekida rada motora, ne jednom-dvaput, pa što ? I to je bilo tijekom probnih letova, tijekom letova kad sam išao do maksimalnih eksploatacijskih mogućnosti aviona pa i preko toga , a sve da bih bio siguran da moje kolege budu sigurne nakon mene. I tako sa svih dvanaest i svih dvanaest smo primili. Ona četiri koja su letjela, a sada ne lete ili lete njihovi dijelovi idu na dušu onih koji su izgubili na najtransparentnijem natječaju. Kako je to rekao moj prijatelj i direktor rumunjskog Aerostara Ovidiu Buchai nakon završenog natječaja i nakon što je vidio da je njegova firma izgubila, ali je imao hrabrosti to izjaviti. Zato će u mojim očima uvijek biti velik, za razliku od naših jadnika i vaših informatora i iz visokih vojnih krugova".

"Gospođo predsjednice, besramno lažete kada mene kao probnog pilota i moje kolege tehničare i inženjere proglašavate korumpiranim osobama, a zbog jednog - možda i nisam u pravu jer presuda nije pravomoćna - kokošara koji je htio nešto ušićariti. Na osnovu ponašanja jednog vi besramno optužujete sve ostale.

Na osnovu vaših besramnih laži ja nikada neću reći da su i druge žene kao vi jer vi ste kao i ovaj moj kolega kojeg nazivam kokošarem ako se presuda potvrdi izuzetak. Kažu da je najveći prijatelj istine vrijeme. A migovi lete, kolege se obučavaju, air policing se provodi, psi laju, a karavane prolaze", napominje Selak i naglašava kako se nije nikada sreo s 'čovjekom koji ga je branio' od optužbi za korupciju, Zoranom Milanovićem.

************

"Besramno lažete da sam nadzirao remont. Ne gospođo predsjednice, to probni pilot ne radi, to rade najbolji ljudi na svijetu inženjeri i tehničari, to je radila ekipa kojoj sam vjerovao, kojoj vjerujem i kojoj ću uvijek vjerovati, ekipa o kojoj je ovisio moj život."

Ivan Selak

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter