(Hina/EPA)
U povodu Međunarodnog dana darovitih učenika, 21. ožujka, predsjednik Republike Zoran Milanović razgovarao je u utorak s vodstvom Udruge „Vjetar u leđa“ koja već više od deset godina provodi programe i bavi se darovitom djecom.
Udruga „Vjetar u leđa“ osnovana je 2012. te već jedanaestu godinu provodi Program za potencijalno darovitu djecu „Iskrice“, koji je verificiran od Ministarstva znanosti i obrazovanja i Agencije za odgoj i obrazovanje, a namijenjen je djeci predškolskog i osnovnoškolskog uzrasta u dobi od 4 do 18 godina.
Na sastanku su bili predsjednik Udruge Siniša Benaković i dopredsjednica Udruge Ksenija Ranogajec Benaković, priopćeno je iz Ureda predsjednika RH.
Predsjedniku Milanoviću predstavljen je rad Udruge, a razgovaralo se o problemima i izazovima s kojima se susreću darovita djeca i roditelji darovite djece u odgojno-obrazovnom sustavu, ističe se u priopćenju.
Cilj udruge „Vjetar u leđa“ je da "pomognemo učiteljima u prepoznavanju darovite djece i njihovih potreba te da toj djeci osiguramo obrazovne uvjete u kojima neće odustati od svoje darovitosti i potencijala", rekla je Ranogajec Benaković.
Iako se u Hrvatskoj, ocijenili su, još uvijek nedovoljno prepoznaju potrebe darovite djece, pomak je učinjen donošenjem obrazovnih smjernica za rad s darovitom djecom, a dodatni napredak očekuju nakon donošenja pravilnika koji je u pripremi.
Udruga „Vjetar u leđa“ 2016. godine proglašena je European Talent Pointom, čime je postala dio europske mreže organizacija koje se bave darovitom djecom, rekli su predstavnici Udruge.
Naveli su da je u osnovnim i srednjim školama oko 45.000 darovitih učenika, dok je u predškolskim ustanovama 13.000 potencijalno darovite djece.
Identifikaciju darovitosti provodi tim za darovite, čiji važan član je psiholog. U tom smislu, istaknuli su kako svaki gradski vrtić ima zaposlenog psihologa, ali da osnovne i srednje škole nemaju dovoljno psihologa.
Kao problem naznačili su nedostatak sredstava za identifikaciju darovite djece u školama, ističući da odgajatelji, učitelji i nastavnici uglavnom nisu educirani za prepoznavanje darovitosti te za prilagodbu nastavnih cjelina darovitim učenicima. Zaključili su da je potrebna je sustavna i kvalitetna edukacija odgojno-obrazovnih stručnjaka.
Uz predsjednika Milanovića bila je savjetnica Predsjednika za odgoj i obrazovanje Jadranka Žarković, navodi se u priopćenju iz Ureda predsjednika RH.