ZAGREB

Tri desetljeća Lemaxa u znaku širenja i investicija

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Domaća IT tvrtka specijalizirana za turistički softver "Lemax" obilježava 30 godina rada nastavkom investicija, zapošljavanja i globalnog širenja, posebice u segmentu rješenja za touroperatore i turističke agencije.

"Tvrtku u potpuno hrvatskom vlasništvu osnovali smo u Šibeniku, s podružnicom u Zagrebu 1990. godine, otkada smo prošli brojne transformacije i stalno širenje poslovanja po svijetu", kaže za Hinu direktor Lemaxa Mate Kostovski.

Uz hrvatsko, Lemax posluje na još deset tržišta uključujući SAD, Meksiko, Novi Zeland, Italiju, Maleziju, Tajland i druga. U Tajlandu je 2018. potpisao svoj najveći ugovor s njihovom najvećom turističkom agencijom Asian Trails. U sklopu tog posla podržava više od 700 zaposlenika i preko četiri tisuće partnera na osam tržišta.

U 2018. Lemax je svoja rješenja uveo i u najvećem domaćem touroperatoru Atlasu, a nakon ugovora s Asian Trailsom postao je zanimljiviji stranim vrhunskim stručnjacima.

Lemaxu predstoji velik broj novih projekata i investicijski ciklus tijekom kojeg do 2023. planira 10 milijuna eura ulaganja u moderniju arhitekturu, a najviše u izdvajanje monolitne aplikacije u mikroservise (refaktoring)

"Ta je investicija u skladu sa strategijom unapređenja kvalitete i održivosti koda te bržeg razvoja novih funkcionalnosti, s ciljem da se do 2023. kod prepiše na novu tehnologiju", kaže Kostovski.

I turizam mora ubrzati uvođenje tehnološki naprednih poslovnih modela

Kostovski smatra da turizam mora ubrzati uvođenje tehnološki naprednih poslovnih modela. Upozorava kako se u turizmu mnogi još čvrsto drže postojećih poslovnih modela smatrajući ih dovoljnima i zadovoljavajućima. To po njegovim riječima ne čudi s obzirom da turizam stalno i relativno brzo raste, no ipak misli da će promjene u ponašanju turista, kao i klimatske promjene te one u osviještenosti o socio-političkim uvjetima tražiti redefiniranje poslovnih modela turističkih agencija i touroperatora.

Svjesnost prihvaćanja tih promjena po njegovoj je ocjeni izraženija u Aziji i Europi.

"I u hrvatskom turizmu situacija se mijenja nabolje, tim više što su se pojavile brojne manje agencije koje žele pružiti luksuz i ciljani turistički doživljaj korisnicima te su svjesne potrebe ulaganja u poslovne modele s tehnološki naprednim preduvjetima i sve ih više traži domaća softverska rješenja", kaže Kostovski.

O poslovanju Lemaxa otkriva da je 2018. godinu završio s 1,85 milijuna eura prihoda, što je 85 posto više nego 2017., dok za 2019. još nema konačnih podataka, ali očekuje nastavak rasta prihoda.

U 2020. uz otvaranje globalnih ureda i jačanja brenda na tržištu Lemax planira povećati broj zaposlenih na 130, sa 85 koliko ih je bilo krajem prošle godine.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter