(Hina/EPA)
Prihodi od prodaje umjetničkih djela pali su u 2019. godini, odražavajući slabiji interes kupaca za sudjelovanjem na aukcijama, pokazalo je istraživanje švicarskog sajma Art Basel i banke UBS.
Prihodi od prodaje umjetnina smanjili su se prošle godine pet posto, na 64,1 milijardu dolara, procjenjuju Art Basel i UBS.
Sjedinjene Države, Britanija i Kina zadržale su pozicije tri vodeća svjetska tržišta umjetnina, s tržišnim udjelima od 44, 20, odnosno 18 posto.
Izvješće pokazuje 17-postotni pad prihoda od prodaje na aukcijama, na 24,2 milijarde dolara. Prihodi trgovaca neznatno su porasli a gotovo svaki drugi bogati kolekcionar naveo je da sada kupuje umjetnine preko mrežnih platformi.
Posebna je pozornost u izvješću posvećena rodnoj ravnopravnosti u svijetu umjetnosti, kako među umjetnicima, tako i među kupcima.
Tako je u 2019. udio umjetnica u galerijama koje predstavljaju nove radove iznosio 44 posto, osam postotnih bodova više nego u prethodnoj godini.
Povećao se i broj žena među kupcima umjetnina, za devet posto, s udjelom u ukupnom broju transakcija od 36 posto.
Ljubiteljice umjetnosti obično troše više i imaju veće kolekcije od muških kolega, pokazalo je izvješće. Tako trećina kolekcionarki posjeduje više od 100 umjetničkih djela.
U anketi je sudjelovalo 1.300 kolekcionarki i kolekcionara iz Britanije, Francuske, Njemačke, Hong Konga, Singapura i SAD-a.