(Hina/EPA)
Prodaja kubanskih cigara premašila je u 2019. godini 531 milijun dolara, objavila je državna tvrtka Habanos S.A. prilikom otvaranja godišnjeg festivala cigara u toj karipskoj zemlji.
Španjolska, Kina, Njemačka i Francuska bile su najjača tržišta, s povećanjem prodaje za dva posto, objavila je tvrtka.
To je dobra vijest za siromašni otok kojem su Sjedinjene Države uvele i nove sankcije kako bi dodatno osiromašile njegovu državnu blagajnu.
Kuba je Habanosovo peto tržište zahvaljujući turizmu, no prodaja na domaćem tržištu blago je smanjena prošle godine, rekao je predsjednik kompanije Luis Sanchez, očito zbog strožih američkih ograničenja putovanja.
Amerikanci mogu kupovati "purose" i ponijeti ih kući, ali je njihova prodaja u SAD-u zabranjena.
Među izazovima u 2020. godini Sanchez je izdvojio očekivani nastavljeni pad prodaje američkim posjetiteljima i epidemiju koronavirusa u Kini.
Ističe ipak da nije sve tako crno.
„Dolaze nam milijuni turista iz drugih dijelova svijeta. Osim toga, mi smo globalna tvrtka, pa možemo nadoknaditi negativne okolnosti na nekim tržištima, poput onih u Aziji, s obzirom na koronavirus”, rekao je.
Habanos je kubansko-britanska kompanija - polovinu vlasničkog udjela drži Imperial Brands koji je odlučio prodati svoj odjel vrhunskih cigara, uključujući i partnerstvo.
Sanchez je za Reuters kazao da ne očekuje da će promjene u upravi utjecati na tvrtku, ističući da je interes iskazalo puno kupaca.
Kubanska industrija cigara nacionalizirana je početkom 60-ih godina prošlog stoljeća, podsjeća Reuters.