(Hina/EPA)
Očekivanja potrošača u Njemačkoj za srpanj znatno su poboljšana zahvaljujući brzom otvaranju gospodarstva i društva koje je blokirala pandemija koronavirusa, pokazalo je u četvrtak izvješće tvrtke zq istraživanje tržita GfK.
Vrijednost indeksa koji mjeri očekivanja potrošača za srpanj dvostruka je veća u odnosu na revidiranu vrijednost za lipanj i iznosi minus 9,6 bodova.
Analitičari su očekivali znatno nižu vrijednost, od minus 12 bodova.
Potrošači očekuju i poboljšanje u gospodarstvu, veća primanja a iskazuju i pojačanu sklonost kupnji.
Indeks očekivanja za gospodarstvo porastao je za 18,9 bodova, na 8,5 bodova. Dvoznamenkasti rast bilježio je i indeks koji iskazuje očekivanja primanja, za 12,3 boda, na 6,6 bodova.
Potrošači signaliziraju i znatno veću sklonost kupnji koja se očitovala u skoku indeksa za 13,9 bodova, na 19,4 boda.
„Slabašno svjetlo na kraju tunela, koje je naziralo već prošlog mjeseca, vidno je ojačalo“, konstatira GfK-ov stručnjak za potrošače Rolf Bürkl.
„Jedan je od razloga svakako opsežna podrška koju pružaju paketi poticaja za gospodarstvo, poput najave privremenog smanjenja poreza na dodanu vrijednost (PDV)“, zaključio je Bürkl.