BERLIN

Njemački potrošači iskazali znatno veći optimizam na pragu srpnja - GfK

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Očekivanja potrošača u Njemačkoj za srpanj znatno su poboljšana zahvaljujući brzom otvaranju gospodarstva i društva koje je blokirala pandemija koronavirusa, pokazalo je u četvrtak izvješće tvrtke zq istraživanje tržita GfK.

Vrijednost indeksa koji mjeri očekivanja potrošača za srpanj dvostruka je veća u odnosu na revidiranu vrijednost za lipanj i iznosi minus 9,6 bodova.

Analitičari su očekivali znatno nižu vrijednost, od minus 12 bodova.

Potrošači očekuju i poboljšanje u gospodarstvu, veća primanja a iskazuju i pojačanu sklonost kupnji.

Indeks očekivanja za gospodarstvo porastao je za 18,9 bodova, na 8,5 bodova. Dvoznamenkasti rast bilježio je i indeks koji iskazuje očekivanja primanja, za 12,3 boda, na 6,6 bodova.

Potrošači signaliziraju i znatno veću sklonost kupnji koja se očitovala u skoku indeksa za 13,9 bodova, na 19,4 boda.

„Slabašno svjetlo na kraju tunela, koje je naziralo već prošlog mjeseca, vidno je ojačalo“, konstatira GfK-ov stručnjak za potrošače Rolf Bürkl.

„Jedan je od razloga svakako opsežna podrška koju pružaju paketi poticaja za gospodarstvo, poput najave privremenog smanjenja poreza na dodanu vrijednost (PDV)“, zaključio je Bürkl.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter