(Hina/EPA)
Osiguravajuća društva su krajem ovogodišnjeg rujna imala ukupnu zaračunatu bruto premiju od 8,04 milijardi kuna, što je 1,4 posto manje nego krajem istog mjeseca 2019. godine, pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).
Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja za 4,25 posto, na 6,04 milijarde kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala za 15,4 posto, na dvije milijarde kuna.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem rujna od 1,94 milijarde kuna, što je na godišnjoj razini porast od 11,3 posto.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 1,85 milijardi kuna ili 11,5 posto više nego u rujnu 2019. godine.
U prvih devet mjeseci ove godine sklopljeno je 1.839.093 police, što je 35.949 polica ili dva posto više nego u istom razdoblju lani. Prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1.004,05 kuna, što je na godišnjoj razini više za 9,3 posto, podaci su HUO-a.
U skupini životnih osiguranja najveći udio pripada klasičnom životnom osiguranju s premijom u iznosu od 1,67 milijardi kuna, ili 13,5 posto manjom u odnosu na rujan 2019. godine.
Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija iznosila 228,2 milijuna kuna, što je pad za 30,4 posto na godišnjoj razini.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i nadalje drži Croatia osiguranje (CO), no uz pad zaračunate premije na godišnjoj razini, za 2,26 posto, na 2,19 milijardi kuna. Tržišni udio CO-a je tako blago snižen, s 27,4 posto, koliko je iznosio krajem rujna prošle godine, na 27,17 posto krajem rujna mjeseca ove godine.
Drugi je Euroherc, s tržišnim udjelom od 12,2 posto i uz porast zaračunate bruto premije za 6,4 posto, na 981,8 milijuna kuna. Slijedi Allianz Zagreb, koji bilježi i znatniji pad zaračunate bruto premije, za 17,6 posto, na 884,1 milijun kuna, uz tržišni udio od 11 posto.
Četvrto mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja drži Wiener osiguranje, kojem je zaračunata bruto premija na godišnjoj razini skočila za 7,5 posto, na 788,7 milijuna kuna, uz tržišni udio od 9,8 posto.