(Hina/EPA)
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) izvijestila je u utorak da je odobrila koncentraciju trgovačkih lanaca Studenca, koji raspolaže s više od 650 prodajnih mjesta u Hrvatskoj, i Lonie, koja ih ima više od 300.
Kako stoji u priopćenju, regulatorna agencija odobrila je na prvoj razini namjeru provedbe koncentracije, koja nastaje stjecanjem izravne kontrole na trajnoj osnovi poduzetnika Studenac nad poduzetnikom Lonia.
Riječ je o horizontalnoj koncentraciji na tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo, na području Grada Zagreba, Zagrebačke, Sisačko-moslavačke, Bjelovarsko-bilogorske, Požeško-slavonske, Brodsko-posavske, Karlovačke, Varaždinske i Koprivničko-križevačke županije, na kojima će poduzetnik Studenac preuzeti tržišne pozicije poduzetnika Lonia, navodi se u priopćenju.
Studenac je još, uz to, sam prisutan na tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo na područjima Splitsko-dalmatinske, Istarske, Primorsko-goranske, Zadarske, Šibensko-kninske, Ličko-senjske i Dubrovačko-neretvanske županije.
AZTN je temeljem potpune prijave koncentracije, utvrđene strukture mjerodavnog tržišta, postkoncentracijskog tržišnog udjela sudionika koncentracije, očekivanih učinaka koncentracije u smislu koristi za potrošača i drugih raspoloživih podataka i saznanja, ocijenio da nije riječ o zabranjenoj koncentraciji. Krajnji kupci će i dalje imati veliki izbor za kupnju, a poduzetnici će i dalje imati interesa za sudjelovanjem na predmetnom mjerodavnom tržištu, bilo da je riječ o širenju postojećih ili ulasku novih takmaca, poručuju iz AZTN-a.
Inače, početkom godine mediji su špekulirali da se omiški maloprodajni lanac Studenac sprema na preuzimanje kutinske Lonie.
Studenac je u vlasništvu poljskog investicijskog fonda Enterprise fund VIII, kojim upravlja društvo Enterprise investors, a u proteklih pet godina preuzeo je četiri manja hrvatska trgovačka lanca te ima više od 650 prodajnih mjesta.
Vlasnik Lonie je Frane Jaram, a kompanija ima više od 300 prodajnih mjesta.