Ilustracija (Unsplash)
Prodaja automobila u Europskoj uniji u studenom je porasla peti uzastopni mjesec, zahvaljujući kontinuirano snažnoj prodaji električnih vozila, no bila je osjetno slabija nego na početku jeseni, pokazalo je u utorak izvješće europske udruge proizvođača ACEA.
U studenom je u Europskoj uniji registriran 887.491 novi automobil, za 1,4 posto više nego u istom lanjskom mjesecu, izračunali su u udruzi.
Prodaja je tako značajno usporila na kraju godine, nakon što je u listopadu porasla za 5,8 posto, a u rujnu za čak 10 posto, potaknuta ponudom novih modela.
Podaci za razdoblje od siječnja do studenoga također pokazuju rast od 1,4 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.
"Usprkos nedavnom pozitivnom zamahu, ukupni obujam i dalje je daleko ispod pretpandemijske razine", napominju u ACEA-i.
Prodaja na njemačkom tržištu, najvećem u Uniji, porasla je u studenom za 2,5 posto u odnosu na isti lanjski, dok se u Italiji i Francuskoj zadržala na prošlogodišnjoj razini. U skupini četiriju najvećih gospodarstava Unije broj registriranih novih automobila u studenom je najviše porastao u Španjolskoj, za 12,9 posto.
Europski kupci u razdoblju od siječnja do studenog najviše su bili zainteresirani za električna hibridna vozila, koja su dosegnula tržišni udio od 34,6 posto.
Prema definiciji ACEA-e, skupina obuhvaća "potpune i parcijalne hibride" koji, ovisno o snazi baterije, mogu u prosjeku voziti do 62 posto vremena samo na električni pogon.
Slijede benzinci, s udjelom od 27,0 posto, te električna vozila na baterije sa 16,9 posto.
Udio dizelaša spustio se na 9,0 posto, dok se udio plug-in hibrida popeo na 9,3 posto, izračunali su u udruzi.
Električna hibridna vozila bila su tako tržišnim udjelom gotovo izjednačena s benzincima i dizelašima, pokazalo je izvješće ACEA-e.