(Press)
Projekt nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka ulazi u završnu fazu - završena je izgradnja ključnih sustava novog postrojenja, uključujući postrojenje za obradu teških ostataka i novu luku te se provode opsežna ispitivanja prije puštanja u rad i pune operativne spremnosti u prvom tromjesečju 2026., izvijestila je Ina u ponedjeljak.
Kako su naglasili iz te energetske kompanije, modernizirana rafinerija će povećati proizvodnju dizela, ojačati energetsku sigurnost Hrvatske i okolnih tržišta te doprinijeti profitabilnosti Ininog rafinerijskog poslovanja.
Riječ je o investiciji od gotovo 700 milijuna eura, koja predstavlja najveće pojedinačno ulaganje Ine u njenoj povijesti, na kojem su više od pola radova obavili domaći izvođači.
Projekt je obuhvatio izgradnju postrojenja za obradu teških ostataka, modernizaciju postojećih postrojenja, izgradnju nove luke, silosa, zatvorenog transportnog sustava za koks te nove trafostanice, najveće u zemlji, koja će napajati novo postrojenje.
To je široki skup tehnoloških, logističkih i sigurnosnih rješenja koja zajedno čine cjelovitu transformaciju rafinerijskog kompleksa u jedno od tehnološki najnaprednijih postrojenja u regiji. Sadašnja završna faza testiranja prije puštanja u rad obuhvaća temeljite tehničke i sigurnosne provjere, ispitivanja sustava i sve postupke potrebne za ishođenje uporabne dozvole prije početka redovne komercijalne proizvodnje u punom kapacitetu, navode iz Ine.
Dodaju da su se u posljednjih godinu i pol dana radovi odvijali uz stalni rad postojećih postrojenja u punom kapacitetu, što je najdulji neprekidni rad rafinerije u posljednjih 15 godina. U tom je razdoblju, kažu, ostvarena rekordna prerada, uz stabilne i pozitivne rezultate poslovanja, a skrbilo se o opskrbi domaćeg tržišta i stvarali uvjeti za dugoročnu energetsku neovisnost.
Puštanjem novog postrojenja za obradu teških ostataka u rad, Ina će značajno povećati proizvodnju dizela, do 30 posto, i drugih visokovrijednih destilata.
Iz Ine najavljuju kako će u fokusu i dalje biti sigurna opskrba Hrvatske i ključnih tržišta u regiji, kao što su Bosna i Hercegovina, Crna Gora i Slovenija te da će novo postrojenje pridonijeti sigurnoj opskrbi i znatno smanjiti potrebe za uvozom derivata, uglavnom dizela, radi opskrbe regije, pogotovo za vrijeme turističke sezone.
Uz to, u proizvodnom procesu više neće biti potrebe za uvozom vakuum plinskog ulja (VGO), koji je na europskom tržištu uglavnom ruskog porijekla, što smanjuje ovisnost o uvoznim sirovinama, povećavajući otpornost sustava.
Operativni direktor Rafinerija i marketinga u Ini Goran Pleše rekao je da se tijekom 2026. i ishođenjem svih potrebnih dozvola očekuje rad rafinerije u punom kapacitetu te da Ina modernizacijom riječkog rafinerijskog kompleksa dobiva jedno od tehnološki najnaprednijih postrojenja u regiji.
Prema podacima iz Ine, u projektu modernizacije riječke rafinerije sudjelovalo je više od 10.500 radnika iz oko 80 podizvođačkih tvrtki, a na novom postrojenju radit će 60 ljudi.
Prerada sirove nafte povećat će se s nešto više od tri milijuna tona godišnje na oko četiri milijuna tona u 2027., kada novo postrojenje bude radilo punim kapacitetom, a proizvodnja dizela porast će do 400.000 tona na godinu.
Iz Ine još ističu kako je projekt unaprjeđenja riječke rafinerije vrhunac nastojanja koje je Ina, kao članica MOL Grupe, u posljednjih deset godina uložila u modernizaciju rafinerije te da su u tom razdoblju pokretani brojni projekti, čija ukupna vrijednost, zajedno s ovim projektom, nadmašuje milijardu eura ulaganja u rafinerijsku i logističku djelatnost.