(Hina/EPA)
Manje kompanija u Njemačkoj planira podizati cijene, izvijestio je u srijedu institut za ekonomska istraživanja ifo, upozorivši ipak da su one koje signaliziraju poskupljenja još uvijek u većini.
Indeks koji mjeri očekivanja o cijenama, dobiven anketom koju provodi institut sa sjedištem u Muenchenu pao je u ožujku šesti mjesec zaredom, kliznuvši u ožujku na 27,2 boda, s 29,2 boda u veljači.
U travnju prošle godine bio je osjetno iznad 60 bodova, podsjeća agencija Dpa.
“Kompanije su veliki dio povećanih troškova već prebacile na kupce, a potražnja je istodobno oslabila”, rekao je voditelj ifovog poslovnog ciklusa Timo Wollmershaeuser.
"To znači da će se inflacija vjerojatno polako smanjivati ??u mjesecima koji dolaze", dodao je.
Istraživanje ipak pokazuje da su tvrtke koje i dalje planiraju podizati cijene još uvijek u većini.
Indeks se izračunava tako što se postotak tvrtki koje planiraju sniziti cijene u iduća tri mjeseca oduzme od postotka onih koje ih planiraju povećati.
Poskupljenja su i dalje fokusirana u sektoru maloprodaje, uz vrijednost indeksa od 49 bodova. Najviše bi trebale poskupjeti igračke, po vrijednosti indeksa od 86,3 boda. Slijede kućanski uređaji i hrana sa 72,6 odnosno 64,5 bodova.
Uslužni sektor signalizira pak više poskupljenja nego u veljači, što se očituje u povećanju pripadajućeg indeksa u ožujku za tri boda, na 34,7 bodova.
Industrija i graditeljski sektor iskazali su pak ublaženu sklonost podizanju cijena, s ispodprosječnim vrijednostima indeksa od 17,6 odnosno 7,2 boda, pokazalo je izvješće njemačkog ekonomskog instituta.