URINJ

Projekt nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka na 65 posto gotovosti

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Projekt modernizacije i nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka, u koji Ina ulaže oko četiri milijarde kuna, sada je na 65 posto gotovosti, a radi što bržeg dovršetka tog projekta u studenom je, na pet mjeseci, obustavljena proizvodnja u rafineriji, odnosno do travnja 2023., istaknuto je u četvrtak tijekom obilaska radova.

U obilasku radova nadogradnje rafinerije uz novinare su bili predsjednik Uprave Ine Péter Ratatics, član Uprave Krisztián Pulay i direktorica projekta nadogradnje Vedrana Janjić.

Krisztián Pulay rekao je da je riječ o najvećoj investiciji u povijesti Ine, važnoj za budućnost rafinerijskog poslovanja u Hrvatskoj i dugoročnu sigurnost opskrbe tržišta te da je pet mjeseci najkraći rok u kojem se to može učiniti.

"Većina opskrbe hrvatskog tržišta bit će osigurana s Mediterana, a Ina je ugovorila 14 brodova koji će dopremati derivate, od kojih se prvi već nalazi ispred rafinerije. Radimo na novim ugovorima, kako bi se osigurala kontinuirana opskrba domaćeg tržišta", rekao je.

Najveći dio radova na postojećim postrojenjima obuhvaća rekonstrukciju dviju jedinica: SRU – Jedinice za rekuperaciju sumpora i HCU – Hidrokrekinga. U tim postrojenjima će, posebice u postrojenju HCU, biti obavljena kompleksna zamjena opreme poput kolona, pumpi, posuda.

Uz to, tijekom zastoja rafinerije izvest će se više od 180 priključaka novog postrojenja na postojeća postrojenja. Tijekom obustave procesnih postrojenja rastavit će se i ponovno izgraditi postojeće procesne jedinice, kako bi se povećao njihov kapacitet i uskladio se s kapacitetom postrojenja za obradu teških ostataka.

Zimsko razdoblje odabrano je jer je potražnja za gorivima znatno niža nego ljeti, kada nije poželjno da sigurnost opskrbe posve ovisi o uvozu.

Vedrana Janjić kazala je da su ljetos u sklopu izgradnje postrojenja za obradu teških ostataka uspješno postavljeni najveći dijelovi opreme budućeg postrojenja – 51-metarski frakcionator, dvije koksne komore zapremnine 900 prostornih metara, koje teže svaka po 330 tona.

Istaknula je da je projekt nadogradnje rafinerije na ukupno 65 posto gotovosti, od čega su inženjering i nabava gotovo posve završeni.

Podsjetila je da je rafinerija do sada proizvodila oko 14 posto loživog ulja, a nakon modernizacije neće ga biti, nego će se proizvoditi 14 posto više dizela. Kapaciteti će biti povećani, nusprodukt ostaje koks, ali svega 4 posto, za što je već osigurano tržište.

Uz novo postrojenje za obradu teških ostataka, investicija obuhvaća rekonstrukciju postojećih postrojenja, novu luku sa zatvorenim skladištem te veću ukupnu složenost rafinerije. Završetak projekta planira se za u prvoj polovini 2024.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter