(Press)
Pijanist svjetskog ugleda Ivan Krpan, jedini hrvatski pobjednik u povijesti prestižnog pijanističkog natjecanja Ferruccio Busoni, održao je sinoć recital u završnici festivala Piano PoolA na kojem je, u tek drugom izdanju, u Puli i Poreču publika imala priliku slušati svjetske pijanističke zvijezde poput Ive Pogorelića i Roberta Plana.
Dobitnik brojnih nagrada, među kojima je i najviša državna nagrada Vladimir Nazor za najbolje umjetničko ostvarenje, Ivan Krpan pulskoj se publici na koncertu u Domu hrvatskih branitelja predstavio programom s djelima Debussyja, Busonija, Livadića i Liszta.
Recitalom na festivalu Piano PoolA Ivan Krpan potvrdio je mnogobrojna priznanja i nagrade na svom umjetničkom putu. Nesvakidašnji odabir repertoara, ozbiljan i detaljistički pristup interpretacijama, pomno izražena skrb o supstanci tona i svevremenski pogled na pijanizam i glazbu izdvaja Krpana iz mase sjajnih pijanista i pozicionira ga na sam vrh svjetske pijanističke scene.
Prva knjiga Images Claudea Debussyja kojom je otvorio koncert u punini je prikazala Krpanovo duboko poznavanje prirode instrumenta i korištenje njegovog punog potencijala. Već tada je bilo jasno da je odabrani Steinway D koji dolazi iz Italije za potrebe festivala idealan odabir. Boje koje su izlazile iz klavira stvorile su uvjerljivu impresionističku atmosferu, a nevjerojatna lakoća Krpanove izvedbe zasjenila je zahtjevnost partiture.
Elegije Ferruccia Busonija bile su pravo otkriće pijanističkog repertoara; vrijedno je što se pijanist takvog kalibra odlučio posvetiti tom manje poznatom opusu. Apostrofirajući njihove razlike u karakteru i atmosferi vjerodostojno ih je predstavio publici.
Livadićev Nokturno naviknuli smo slušati u sporijim i pomalo patetičnim izvedbama. Krpanova vizija ove poznate klavirske minijature donijela je svježinu izborom tempa, artikulacije melodijskih linija, jednostavnošću i kontrolom tona. Odlika je samo najboljih interpreta očuvati karakter nokturna u pokretnijem tempu.
Zbog Krpanovog filozofskog pristupa Lisztovoj glazbi, u pola sata Godina hodočašća publika je disala s izvođačem, pažljivo slušala i proživljavala svaki detalj interpretacije. Nevjerojatnom intelektualnom snagom gradio je vrhunac ove glazbene večeri od početka do samog kraja koncerta. Bilo je to doista nesvakidašnje iskustvo za prisutne koji su tražili dodatak. Dobili su ga u duboko misaonoj izvedbi Chopinovog poznatog Preludija u Des-duru iz opusa 28.
Koncert završetka drugog izdanja festivala Piano PoolA bio je uvjerljiva potvrda odličnog odabira izbornika festivala. S nestrpljenjem se iščekuje sljedeće festivalsko izdanje, koje se održava pod okriljem umjetničke organizacije IM Infinite Music, čiji su osnivači pijanisti Vesna Ivanović Ocwirk I Marijan Đuzel.