(Foto Glas Istre)
Svaki koncert malteško-žminjske pijanistice Charlene Farrugia Božac, višestruko nagrađivane umjetnice, poznate i priznate, je po mnogočemu poseban. Lakoća muziciranja, način na koji prikazuje poznate glazbene partiture iz raznih epoha publici – što zvuči tako jednostavno, a iza toga je jako puno rada, truda, energije, znanja i vještine, te besprijekoran scenski nastup.
Slušajući je u Domu hrvatskih branitelja u četvrtak navečer u sastavu pijanističkog festivala Piano PoolA 2025, organiziranog zahvaljujući trudu i viziji pijanista i glazbenih pedagoga i djelatnika u kulturi – Vesni Ivanović Ocwirk i Marijanu Đuzelu, odmah je došlo do asocijacije s prethodnim koncertima – onome održanom prije šest godina na Brijunima u jednoj čarobnoj ljetnoj noći, te prvog koncerta održanog u INK-u 2020. godine nakon prvog lockdowna – pod maskama i uz najstrože mjere.
Zajednički nazivnik svim tim koncertima – iako su okolnosti i mjesta bili vrlo različiti – je izvrsnost i poseban senzibilitet, kao i odnjegovana muzikalnost pijanistice koja je za repertoar odabrala djela Brahmsa, Smareglie i Saint-Saensa.
Charlene Farrugia Božac jedna je od najistaknutijih malteških glazbenih umjetnica. Već u ranoj dobi prepoznata je kao "enfant terrible" malteškog pijanizma. Kao solistica u dobi od nepunih 13 godina debitirala je s Malteškom nacionalnom filharmonijom pod dirigentskom palicom Jonathana Butchera. Uslijedili su nastupi s najpoznatijim europskim orkestrima.
To je tek crtica iz njezine impresivne, poduže biografije, ali dočarava ono što Charlene jest – skromna, radišna, s velikim talentom, ali i pojavom koja, kada krene svoj "rad" po klavijaturi – budi dobro raspoloženje, liričnost duše, ulazeći do najskrovitijih njezinih dijelova u snažoj simbiozi nježnosti i strasti, romantike i mistike, lirskog i epskog.
Od zahtjevnih Brahmsovih djela, koja su dobro "mjerilo" za tehnički nastup, do malo zavičajnosti – odnosno Smareglie, čije je stvaralaštvo sve češće revalorizirano i revitalizirano u posljednje vrijeme, zatim uvijek zanimljivog Saint-Saënsa, ova malteška pijanstica iz Žminja oduševila je publiku, kojoj je podarila dva bisa, jer su tražili još. Jedina pijanistica, uz Su Yeon Kim, među četiri pijanista u ovogodišnjem ciklusu ovoga festivala, priredila je dojmljiv koncert.
Dok je koncert na Brijunima bio u znaku čarolije zbog simbioze s mjesečinom i zvjezdanim nebom, onaj u kazalištu nakon lockdowna prilika da se ljudi nakon par mjeseci izolacije napokon vide – makar pod maskama – a sve u znaku iznimne glazbene izvedbe, ovaj je bio u znaku čiste izvrsnosti. A Charlene zna u svakoj prigodi doprijeti do slušatelja.
Diplomirala je na Royal Academy of Music u Londonu u klasi prof. Diane Ketler te doktorirala u klasi prof. Kennetha Hamiltona. Predaje na klavirskom odsjeku Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli.
Godine 2020. odbor londonske Royal Academy of Music dodijelio joj je nagradu za posebne zasluge te je postala njihova pridružena članica (ARAM). Dobitnica je nacionalne nagrade Malteškog ministarstva kulture 2018. godine za značajna postignuća na polju međunarodne umjetničke karijere.