(Osobna arhiva)
U Slavonskom Brodu, od 22. do 24. svibnja održan je Deveti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga. Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga prvi je glazbeno-pedagoški simpozij u Republici Hrvatskoj. Utemeljen je 2009. godine na pulskome Odjelu za glazbu (današnjoj Muzičkoj akademiji u Puli) Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli na inicijativu dr. sc. Sabine Vidulin. Na Simpoziju se održavaju predavanja i prezentacije najnovijih stručnih i znanstvenih dostignuća iz glazbene pedagogije te glazbenoga odgoja i obrazovanja, ali i iz šire glazbeničke struke kao i radionice, interaktivne rasprave, koncerti, predstavljanja knjiga i izložbe. Simpozij okuplja glazbene pedagoge širega profila, znanstvenike i praktičare koji svojim istraživanjima, inovacijama i prijedlozima nastoje unaprijediti glazbenopedagošku teoriju i praksu.
Uz brojne izlagače iz međunarodnoga okružja, na ovogodišnjem Simpoziju izlaganje su održale prof. dr. sc. Lada Duraković i prof. dr. sc. Sabina Vidulin, s Odsjeka za glazbenu pedagogiju. Predstavile su teme: Muzikološki projekti na studiju Glazbene pedagogije: primjer dokumentarnog filma (Duraković) i Slušanje glazbe u nastavi Glazbene umjetnosti: učenička perspektiva (Vidulin, Žauhar i Plavšić).
U sastavu programa Simpozija predstavljena su i dvije nove publikacije objavljene u izdanju Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Muzičke akademije u Puli. Knjigu Lade Duraković i Sabine Vidulin pod nazivom "Izvan učioničkih zidova: nastavni projekti u glazbenome obrazovanju i primjeri iz visokoškolske prakse" predstavila je prof. dr. sc. Ivana Paula Gortan Carlin, jedna od recenzentica. Druge dvije recenzentice priručnika su prof. dr. sc. Mirjana Radetić-Paić s pulskoga Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti i prof. dr. sc. Marijana Kokanović Marković s novosadske Akademije umetnosti. Cilj pisanja priručnika bio je prikazati nastavne projekte realizirane na studiju Glazbene pedagogije Muzičke akademije u Puli, kroz sve faze njihova nastanka – od ideje do realizacije i diseminacije. Uz teorijski uvod u projektnu nastavu slijede konkretni opisi projekata, popraćeni poveznicama i QR kodovima. Realizacija nastavnih projekata podijeljena je na individualne nastavne projekte, grupne nastavne projekte, znanstveno-istraživačke projekte i nastavne projekte namijenjene djeci predškolskoga uzrasta.
Potom je predstavljena knjiga Sabine Vidulin i Ivane Senjan pod nazivom Spoznajno-emocionalno slušanje glazbe u nastavi Glazbene umjetnosti: primjeri dobre prakse. O sveučilišnom priručniku govorile su recenzentice, prof. dr. sc. Jelena Martinović-Bogojević s Muzičke akademije u Cetinju te prof. dr. sc. Lada Duraković s pulske Muzičke akademije. Serija knjiga o spoznajno-emocionalnome slušanju glazbe (SES), a ova je knjiga treća u nizu, temelji se na promišljanju ovažnosti doživljaja glazbenoga djela. Teži se dubljem razumijevanju glazbe ponajprije vlastitimdoživljajem te osobnim emocionalnim i spoznajnim susretanjem s glazbom iz kojega ćeproizići dojmovi, stajališta, asocijacije i interpretacije.SES predstavlja holističku, višemodalnu i interdisciplinarnu vrstu slušanja glazbe, a orijentiran je prvenstveno na upoznavanje umjetničke glazbe. I u trećoj knjizi posvećenoj nastavi u gimnaziji ističe se važnost spajanja spoznajne i emocionalne dimenzije slušanja glazbe. Teži se razvoju mladih ponajprije doživljavanjem glazbe, stvaranjem vlastite interpretacije doživljenoga, ali i razumijevanjem iučenjem o glazbenim fenomenima.