(Foto AMI)
Dočekani i ispraćeni ovacijama publike Edo Maajka i Jazz orkestar HRT-a, pod ravnanjem dirigenta Mirona Hausera, u Malom rimskom kazalištu sinoć su otvorili Pulsko kulturno ljeto 2025, odnosno program Pula Jazz Waves koji će trajati sve do kraja tjedna.
Uspješnu suradnju ovi su glazbenici ostvarili još prošle godine u Zagrebu, spajajući hip hop i jazz u jedinstvenom glazbenom iskustvu. Program je osmislio Hauser u suradnji s Maajkom, birajući pjesme pogodne za orkestralne obrade. Glazbeni aranžmani djelo su Brune Matić, Luke Žužića i Mirona Hausera.
Ovo je treća godina dana pulskoj antičkoj pozornici ovaj jazz orkestar nastupa s poznatim glazbenicima. Prvi su puta svirali 2023. godine s Darkom Rundekom, a prošle godine sa splitskim sastavom TBF.
(Foto AMI)
Sinoćnji je koncert otvoren hitom "Jebo Vladu" s albuma "Spomen ploča" objavljenog 2010. godine, no u aranžmanu Luke Žužića koji potpisuje aranžmane za više od pola sinoćnjeg repertoara.
Uslijedile su potom pjesme "Bomba" i "Jesmo li sami" za koju je Maajka objasnio kako je nastala još u vrijeme prosvjeda za Radio 101, pa tako govori o uvijek važnoj temi slobode izražavanja.
Nema izvedbe koju pulska publika, u konstantnoj interakciji s energičnim Edom, nije nagradila dugotrajnim pljeskom, pa je to bio slučaj i s pjesmom "Moćno" u aranžmanu Mirona Hausera, a koja je nastala za vrijeme Covida. U njoj je autor još jednom pokazao svoje iznimno umijeće seciranja stvarnosti.
A nakon vječnog hita "Prikaze", uslijedio je – kako su ga nazvali Maajka i Hauser – "narodnjački set".
"Shvatio sam da se ismijavati s mentalitetom najbolje možeš kroz turbofolk", kazao je Maajka prije izvedbi pjesama "Prži" i "Dolazim i odlazim" u kojoj mu se kao vokal pridružio i sam Hauser.
Po prvi je puta zatim uživo izvedena i skladba "Ti meni ništa", antiratnog i nažalost uvijek aktualnog sadržaja. U Edinim pokretima i gestikulacijama moglo se tada jasno primijetiti koliko mu je stalo do razotkrivanja licemjerja suvremenog društva i prokazivanja svake vrste nedostatka empatije.
Nakon "Izdajničkog kola" tijekom kojeg je publici poručio da Budu ponosni na svoju drukčijost, uslijedili su hitovi "Sve prolazi" i "No sikiriki" kojim je koncert trebao biti završen. Međutim, publika je željela još, pa su se tako dečki vraćali na dva bisa. Tijekom prvog, Miron Hauser pridružio se Maajki na mikrofonu u pokušaju da zamijeni Vojka V. koji inače s Maajkom izvodi pjesmu "I like to dance", a što je publiku istovremeno nasmijalo i oduševilo.
(Foto AMI)
"S Maajkom sam odlučio surađivati upravo nakon što sam ga na Porinu prije dvije godinu čuo kako izvodi ovu stvar. A budući da tri puta kažem prije no što razmislim, tek sam naknadno shvatio daću ja morati repati s njim", kazao je simpatični Hauser te najavio i pjesmu "Trpaj" koju su sinoć po prvi puta izveli uživo i tako se oprostili od publike koja je i dalje željela još.
Jazz orkestar Hrvatske radiotelevizije, jedini profesionalni sastav te vrste u Hrvatskoj svrstava se među najdugovječnije big bandove na svijetu, a njegovi solisti sinoć su briljirali pred pulskom publikom. Bili su to: Luka Žužić i Janez Hrastovšek na trombonu, Boris Majcen, Marko Šolman i Davor Križić na trubi, Joe Kaplowitz na klaviru, Vojkan Jocić, Damir Horvat i Miro Kadoić na saksofonu, Elvis Penava na gitari te Janko Novoselić na bubnjevima.
Program Pula Jazz Waves nastavlja se večeras kada u Malom rimskom kazalištu, s početkom u 21.30, nastupa Fabrizio Bosso sa svojim kvartetom. Riječ je o virtuoznom jazz trubaču iz Torina koji će predstaviti album "WE4" objavljen 2020. godine. Njegov kvartet čine. Julian Oliver Mazzariello na klaviru, Jacopo Ferrazza na kontrabasu i Nicola Angelucci na bubnjevima.
Ulaz je otvoren od 20.30, a svoju ulaznicu možete pronaći u sustavu Entrio, ali i izravno u muzejskom prostoru u Carrarinoj 4 u Puli.
Glazbeni selektor programa Pula Jazz Waves poznati je pulski jazz glazbenik Branko Sterpin, a tema ovogodišnjeg festivala je Italija.