MAlo rimsko kazalište

Antonio Farao: "Svirati u Puli za mene je iznimno emotivno"

| Autor: Vanesa Begić
(ROBERTO CIFARELLI)

(ROBERTO CIFARELLI)


Antonio Faraò, pijanist iznimne vještine, sa svojim najbližim suradnicima nastupa u programu Jazz Waves Pulskog kulturnog ljeta u petak, 30. svibnja s početkom u 21.30 sati.

U Malom rimskom kazalištu pokazat će zašto je više od 35 godina smatran jednim od najcjenjenijih jazz pijanista na međunarodnoj sceni. Faraòv stil je jedinstven, a krase ga besprijekorna tehnička vještina, nesputana kreativnost, uzbudljiva energija i izvanredan osjećaj za ritam.

Nova energija

Specifičnost ovoga koncerta za Pulu i pulsku publiku leži u činjenici da je otac ovoga glazbenika rođen u Puli 1947. godine, gdje je i svirao u prostorima današnjeg Doma hrvatskih branitelja kao dio tadašnjeg big banda, kao vrlo mlad. U ranoj je mladosti napustio Pulu, stoga je ovome glazbeniku pulski koncert vrlo važan.

Možete li nam predstaviti repertoar s kojim ćete nastupiti na koncertu u Puli u petak?

- Repertoar će se uglavnom temeljiti na mom posljednjem albumu "Tributes", uz dodatak nekoliko mojih starijih skladbi i ponekog standarda u mojoj reinterpretaciji.

U Pulu dolazite s Vašim triom. Recite nam nešto o članovima koji čine taj trio.

- Yuri surađuje sa mnom već otprilike tri godine, iako se poznajemo jako dugo. On je stalni kontrabasist mog europskog trija. Njegov stil sviranja može biti i donekle "straight" i otvoren, moderan u isto vrijeme. Riječ je o glazbeniku velike dubine. Vladimir je u projekt došao na drugačiji način: on je prvi počeo tražiti kontakt sa mnom jer je sanjao da će jednoga dana svirati sa mnom. Kad sam otkrio njegov talent, odlučio sam ga uključiti. Donio je novu energiju i odmah se stvorila predivna glazbena povezanost.

Imate intenzivnu međunarodnu karijeru koja vas je dovela do suradnje s mnogim važnim jazz glazbenicima, kako europskim tako i američkim.

- Moja karijera dobila je međunarodni zamah zahvaljujući suradnji s Francom Ambrosettijem, koji mi je omogućio kontakt s čuvenom izdavačkom kućom Enja Records. Iz toga su proizašle brojne važne suradnje s umjetnicima poput Jacka DeJohnettea, Chrisa Pottera, Jeffa "Taina" Wattsa, Eda Howarda... Među najznačajnijim susretima bio je onaj s Bennyjem Golsonom, pravom ikonom. Za mene je bio poput oca, kako s glazbene, tako i s ljudske strane. Puno mi je dao, a naša je veza bila zaista posebna.

Nedavno sam završio turneju s Johnom Patituccijem i Geneom Jacksonom: bila je to jedna od najljepših turneja u mojoj karijeri, i s umjetničke i ljudske strane.

Strast prema glazbi

Dolazite iz glazbene obitelji. Koliko je to utjecalo na vaše umjetničke izbore?

- Jazz je dio mog života od malih nogu. Odrastao sam slušajući vinile velikana jazza i imao sam sreću prisustvovati nezaboravnim koncertima, poput onog Count Basieja s Ellom Fitzgerald. Osim toga, moj otac je bio rodom iz Pule i svirao je bubnjeve u gradskom big bandu. Svirati ovdje za mene je u znaku velikih, intenzivnih emocija. Ovdje je sve počelo – upoznao je moju majku i od njih sam naslijedio neizmjernu strast prema glazbi.

Planovi i projekti za budućnost?

- Upravo sam osnovao diskografsku kuću zajedno sa svojim partnerom Frédéricom Rouvierom – zove se Notes Around. Pod tom će etiketom izaći moj sljedeći solo CD za klavir, uz nekoliko drugih projekata na kojima već radimo… iako, zasad, ne bih želio otkrivati previše.


Podijeli: Facebook Twiter