Žrtve prijevare

Švedska obitelj umjesto u luksuznoj vili u Puli - prespavala na plaži

| Autor: Glas Istre
Ilustracija (Snimio Luka Jeličić)

Ilustracija (Snimio Luka Jeličić)


Putovanje u Pulu u Hrvatskoj trebalo je biti vrhunac ljeta za četveročlanu obitelj.

Unajmili su luksuznu vilu s četiri spavaće sobe i vlastitim bazenom.

– Imamo dvoje blizanaca koji obožavaju plivati i stalno su u bazenu, kaže Jonas Holmberg.

Kuću su pronašli na Booking.comu, ali su po savjetu iznajmljivača odlučili unajmiti istu kuću putem Tripadvisora, gdje je ponudio bolju cijenu.

Ukupno oko 2.700 eura.

To se pokazalo kao skupa greška.

Sumnja na nezgodu

U ponedjeljak rano ujutro obitelj je odletjela u Hrvatsku, ali i prije polaska, već u nedjelju navečer, počele su nevolje.

– Kasno u nedjelju, oglas i naša rezervacija nestali su s Tripadvisora, pa smo počeli kontaktirati njih i domaćina kuće. Nismo dobili nikakav odgovor, kaže Holmberg.

Kad su Jonas, njegova supruga i četvero djece sletjeli u deset sati u ponedjeljak, još uvijek nisu dobili nikakav odgovor.

– I supruga i ja osjećamo da nešto nije u redu, ali uzimamo taksi do kuće i kucamo. Ljudi koji žive u kući kažu da smo treća obitelj u samo nekoliko dana koja je prevarena, kaže Holmberg.

Šokiran, zove svoju banku i pokušava zaustaviti bankovni transfer te prijaviti sumnju na prijevaru švedskoj policiji.

– Prva pomisao bila je spustiti zavjesu, sada moramo riješiti situaciju za našu djecu. Bili smo toliko stavljeni na čekanje, mislili smo da moramo riješiti stambeno pitanje za šestero ljudi, kaže Holmberg.

Spavanje na plaži

Odvukli su svoju prtljagu do plaže gdje su djeca ležala i spavala u hrpi kofera.

– Onda smo počeli tražiti hranu za djecu, bili su budni od pet ujutro. Imali smo sreće i pronašli smo hotel koji je nudio sobe po dobroj cijeni, kaže.

Čini se da je obitelj Holmberg bila žrtva napredne prijevare.

Nakon što su poslali zahtjev za rezervaciju na Booking.com, navodni stanodavac ih je kontaktirao putem direktne poruke.

Htio je da presele svoje poslovanje na konkurentsku stranicu Tripadvisor, gdje je iznajmljivao istu kuću po nižoj cijeni.

Poruka je sadržavala poveznicu na Tripadvisor.

– Na Tripadvisoru je bio isti oglas s istim slikama. Platili smo putem Tripadvisorovog sustava plaćanja radi sigurnosti. Imamo snimku zaslona gdje smo platili putem njih, kaže Holmberg, a prenosi Aftonbladet.

Želi upozoriti

Sada želi skrenuti pozornost na lažne oglase za smještaj.

– Želimo upozoriti druge na ovo i voljeli bismo vidjeti da Tripadvisor preuzme odgovornost za ovo, kaže Holmberg.

Međutim, nije ni sigurno je li se prijevara dogodila na Tripadvisorovoj stranici; moguće je da se radilo o takozvanoj kloniranoj stranici.

Jan Olsson je kriminalistički istražitelj u švedskom nacionalnom IT centru, kaže da se ova vrsta prijevare povećava tijekom ljeta.

– Najčešći je slučaj da jednostavno postave oglas na oglasnu stranicu. Još neobičnije je to što koriste kloniranu stranicu na koju preusmjeravaju svog kupca. Tada možete imati identičnu stranicu. Ono što je ovdje također neobično jest to što se čini da su imali vlastito rješenje za plaćanje, kaže.

Obitelj Holmberg prihvatila je da vjerojatno neće dobiti svoj novac natrag.

– Sve je ispalo na najbolji mogući način, iako je to 30.000 kruna u vjetar. Uglavnom, zbog ovoga smo postali jači kao obitelj. Sada uživamo i krenuli smo dalje, kaže Jonas Holmberg, a prenosi Aftonbladet.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama