ISTRA OUTDOOR EXPERIENCE

Gosti se boje i konja i visine i motora, ali kada probaju požele još

"Ideja je bila povezati se i ponuditi ljudima sve ono što je dobro i vrijedno na Barbanštini. I pokazalo se kao vrlo dobar poslovni potez iz više razloga. Ja sam ne mogu prihvatiti grupu od sto gostiju, jer ljudi najviše mrze čekati red, tri sata da se netko vrati s quadom. Ali nas četvero partnera zajedno možemo. Kod nas ako je 150 ljudi u ekipi, svi su u akciji: 20 ide na quadove, deset na buggije, 20 na kajake, 25-30 na jahanje, 50 u adrenalinski park i kroz dan svi probaju sve. A u međuvremenu moraju i jesti i spavati pa im i to osiguramo", kaže nam Mladen Draguzet, vlasnik turističke agencije Istra Adventure, idejni začetnik objedinjavanja atrakcija Barbanštine i zajedničkog prezentiranja na sajmovima pod imenom Istra Outdoor Experience.

Raški zaljev neotkriven biser

Istra Outdoor Experience ekipu, uz Istra Adventure kao predvodnika, čine Ranč Barba Tone, najbolji konjički klub u Hrvatskoj u endurance kategoriji, Glavani Park, najveći adrenalinski park u ovom dijelu Europe, te konoba Vorichi. Draguzet kaže da turisti sve više traže aktivan odmor i da im odgovara upravo ta kombinacija quadova ili buggija, kajaka, jahanja, adrenalinskog parka, pa ručak…

- Nama je pred i posezona zajednički osmišljena kroz 18 raznih programa koje stalno ažuriramo. Osluškujemo tržište, što ljude najviše oduševljava i u tom smjeru nudimo programe koji traju od dva-tri sata do cijelog dana pa i više dana. U sezoni najviše idu poludnevni izleti, a u proljeće i jesen dvodnevni programi. Prvi dan ih "zbombamo" aktivnostima, a drugi dan im damo nešto laganini. U proljeće i jesen radimo zajedno, a u sezoni svaki za sebe, ali i onda jedan drugoga preporučujemo. Jedan drugog guramo dalje. Lijepo se to razvilo i, važno je reći, na području koje je bilo turistički nerazvijeno. Svi su se malo čudili u početku. Nama su gosti oduševljeni upravo zato što je nerazvijeno, zato im je lijepo. U jednom danu možemo primiti i do 200 ljudi. U sezoni nam najviše dolaze obitelji i stranci, a u proljeće i jesen firme na team buildingu iz cijele Hrvatske, Slovenije i Austrije. Relativno smo im blizu pa od petka popodne do nedjelje prođu program i znaju da ćemo se posvetiti samo njima. Radi većih grupa smo se i udružili, pojašnjava Draguzet.

Kako to funkcionira u praksi? "Idemo, recimo, s quadom do ranča na jahanje pa na ručak. Pa onda adrenalinski park, a drugi dan, ako je dvodnevni program, kajakarenje Raškim zaljevom. To su najtraženije kombinacije. Uz to, nudimo i paintball i karting i drugo što organiziramo s drugim partnerima, poput Green gardenom u Puli. Neke grupe vodimo i na Brijune, u Rovinj, Motovun ili na Limski kanal. Tamo idemo vozilima, imamo ručak pa do pećine i povratak. To je cjelodnevni izlet. Imamo i program u Raškom zaljevu koji je neotkriven biser. Limski kanal je lijep, ali je neusporediv s Raškim. Samo Raški nije toliko razvikan, što je za nas i bolje jer nema gužve. Kada idemo s kajacima baza nam je najčešće u Raklju pa ako je bura idemo nadesno u uvalu, a ako je jugo idemo lijevo. Tako nam je svaki dan radni, ne smeta nam vjetar. Goste vozimo i na degustacije pršuta, sira, maslinovog ulja i drugih istarskih delicija. U Grandićima je upravo otvoren vinski muzej gdje imaju degustaciju pršuta, sira i barbanskog vina. U Hrbokima imaju masline pa tamo vodimo goste na degustaciju ulja, ovčji sir prave kraj Barbana, a surađujemo i s Kumparičkom. U suradnji s općinom Svetvinčenat imamo ture do kaštela i drugih tamošnjih atrakcija. Nema tu ljubomore, samo dobar posao za sve, kaže Draguzet.

Stižu i penzioneri iz Francuske

Gosti su smješteni u luksuznim vilama s bazenima, veće grupe u hotelu, a moguć je i najam nekoliko vila te kampiranje. Organiziran je i prijevoz, doručak, ručak i večera po narudžbi. Gosti sami mogu posložiti svoj program. Draguzet ističe da ljudi na ovakvim izletima upoznaju dio sebe za koji nisu ni znali da postoji. Masa ih se, kaže, boji motora, neki konja ili visine, ali kada to savladaju i prođu kroz atrakcije, vide da se mogu zabavljati i da, unatoč strahovima, mogu i uživati. Još kada su ekipica, kao na team buildingu, kada vuku jedan drugoga, to je ono pravo!

- Bude tu i "egzotike", kako ne! Imamo tako jednu agenciju, Travel Europe iz Francuske koja nam šalje penzionere. Da, penzionere! Kada su prvi put zvali, rekli su nam da imaju grupu "malo starijih". Ok, mislili smo, malo ozbiljniji. Kada je došao autobus, iz njega su počeli izlaziti penzioneri, mnogi i sa štakama. Mi se gledamo, je li to greška ili…? Kupili su izlet osam dana Hrvatske, među ostalim i quad safariji, a da uopće nisu znali što je to. Gledaju oni te motore, a ja kažem to je za vas. Kategorički odbiju. Mi smo se isto malo zamislili, ali je na kraju odluka bila, napraviti malu, laganu turu. Njima sam ulio malo povjerenja jer sam rekao da to radim od 2006. i da nikad nismo imali problema pa će to moći i oni ako me budu slušali. Kada sam stekao njihovo povjerenje i dotad zabrinuta lica malo se opustila, onda sam ih i nasmijao rekavši im da na motor moraju ići u paru, muško-ženskom. Zašto? Ako muškarac vozi, žena se drži niže; ako žena vozi, suvozač je objema rukama obgrli iznad struka. Počeli su se smijati i zabava je počela. Ruta je trajala tri sata, niti jednom nismo morali stati zbog nekih problema. Bili su oduševljeni, a kada smo završili, nisu htjeli otići. Bili su sretni jer su zapravo probali nešto za što su smatrali da nema šanse da probaju više u životu. I tako je krenulo. Vodič je popodne poslao još jednu grupu jer je ova prva bila oduševljena, poput male djece. Svaki mjesec od tada imamo barem jedan njihov autobus. Najstariji je imao 83 godine pa vi vidite je l' se može, kaže nam Draguzet.

U sezoni 70 posto gostiju su Nijemci i Nizozemci s obzirom da promo-letke dijele u kućama za odmor. "Imamo kvalitetnu klijentelu i stalno se prilagođavamo svojim gostima. Zato smo, recimo, nabavili buggije jer na quadove ne smiju djeca ispod 12 godina, a na buggije mogu od dvije nadalje, na montiranoj sjedalici. A mogu ići i psi. Za obiteljske izlete je to savršeno. Nakon kopna i mora, naravno da imamo i 'zračne izlete'. Partner nam je Girokopter iz Zagreba, što je kombinacija aviona i helikoptera koji može sletjeti bilo gdje na livadi. Sve što klijent poželi, sve se može organizirati. Nudimo sve što postoji na Barbanštini, svi smo skupa u tome, nema ljubomore jer nadopunjujemo jedan drugoga", ističe Draguzet.

Već sada procjenjuju da im je glavna sezona donijela 30-postotni rast u odnosu na godinu prije. Upravo pune grupe za listopad, a već imaju dogovoreno 70 grupa.

Manje poznata Istra na dlanu

Zoran Uravić iz jahačkog kluba u Manjadvorcima posebno hvali Mladena Draguzeta za kojeg kaže da je gušt raditi s njim, da je vrlo sposoban, sve dogovori i organizira, a oni ga u tome prate.

- On ima quadove i buggije, stalno obnavlja vozni park, ima jaku ekipu dobrih djelatnika, a i sam vodi grupe. Inicijator je našeg okupljanja i prezentacija na sajmovima, tako da mi, zahvaljujući njemu, imamo i sto gostiju dnevno u pred i posezoni. U sezoni ja ne stižem sve, jer imam i svoje kampove, ali kada mi netko dođe na jahanje i kaže da bi probali quadove, uputim ih Draguzetu. On ima 20-ak vozila, ja 25 jahaćih konja, tu je i Glavani park, a na ručak ih upućujemo u Voriche. Naša se komunikacija odvija na dnevnoj bazi i super funkcioniramo, kaže Uravić.

Nevenko Bulić iz Glavani parka potvrđuje da objedinjavanje ponude pod imenom "Istra Adventure" ima jako dobar odjek. "Svima bih savjetovao ovakav način suradnje jer ljubomora ne donosi ništa dobra. Ovako donosimo koristi i sebi i zajednici. Imamo daleko veću ponudu, jači smo i prepoznatljivi na tržištu. Gosti zadovoljni jer isprobaju više avantura, mi zadovoljni rezultatima. Dnevno zna proći i više od stotinu ljudi kod svakog od nas. I agencije su sve zainteresiranije za ovakav oblik suradnje. Gosti budu dva-tri sata kod nas pa idu na quadove, pa još dva-tri sata na jahanju, a u međuvremenu moraju jesti i spavati pa idu u konobu Vorichi. Tako im prođe čitav dan, a nekad i više dana pa odu puni dojmova i pozitivne energije", ističe Bulić.

Kaže da već dostižu prošlogodišnje brojke, a bit će i laganog prebačaja, prvenstveno zahvaljujući novim sadržajima u ponudi, što planiraju i dogodine. I vlasnica konobe Vorichi Tamara Ljubić kaže da su ovoj predsezoni ostvarili fantastične rezultate, a prema najavama, takva će biti i posezona. U sezoni ionako svi rade odlično.

- Ideja je u startu bila da obogatimo ponudu u pred i posezoni u Barbanu i da se zajedno predstavljamo na sajmovima kako bismo gostima pokazali da osim razvikanih dijelova Istre postoji i ona druga, manje poznata, ali ništa manje atraktivna. Mislim da smo u tome i uspjeli. Imamo goste koji traže aktivan odmor, koji žele probati nešto drugačije. Riječ je o partnerskom odnosu u kojem nastojimo, svaki u svom segmentu, dobro odraditi posao da bi u konačnici svi bili zadovoljni, rekla je Ljubić. (PIŠE Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ, Fotografije Istra Adventure)