BRŽE ZACJELJIVANJE

Znanstvenici osmislili "super melanin" koji bi mogao pomoći kod liječenja opeklina

| Autor: Novi list
Ilustracija (Pixabay)

Melanin je pigment koji se prirodno nalazi u našoj koži, kosi i očima, prirodna je obrana tijela od oštećenja uzrokovanih sunčevom svjetlošću, onečišćenjem zraka i drugim uvjetima okoliša.

Međutim, količina melanina koja je prirodno prisutna u vašoj koži možda neće biti dovoljna da vas zaštiti od svega: poput previše vremena na suncu ili kontakta s kemikalijom, što može uzrokovati bolne opekline.

Umjesto pokušaja stvaranja savršene replike melanina koji se prirodno proizvodi u našoj koži (koji je molekularno nestabilan i težak za proučavanje), znanstvenici su dizajnirali novu vrstu koja je učinkovitija u lovu i neutralizaciji molekula koje su štetne za kožu i u apsorpciji teških metala i toksina, piše u studiji objavljenoj na stranicama Sveučilišta Northwestern.

To je kao super melanin. Biokompatibilan je, biorazgradiv, netoksičan i proziran kada se utrlja na kožu.

Prema istraživanjima, djeluje poput učinkovite spužve, uklanja štetne čimbenike i štiti kožu.

Kada su testirali sintetski melanin kao kremu za sunčanje, istraživači su otkrili da krema ostaje na koži – umjesto da se upija – i štiti je od oštećenja od sunca.

To sugerira da bi mogao biti koristan kao dodatak kremi za sunčanje ili drugim proizvodima za njegu kože.

Istraživači misle da bi također mogao zaštititi kožu pacijenata oboljelih od raka koji su podvrgnuti terapiji zračenjem.

Potvrdili su da su opekline tretirane super melaninom bile do 50% manje i brže zacjeljivale: 10-12 dana u usporedbi s više od 16 dana.

Gledajući unaprijed, tim Sveučilišta Northwestern već je dovršio ispitivanje koje pokazuje da sintetski melanin ne iritira ljudsku kožu, što je ključni uvjet za bilo koju vrstu lokalnog proizvoda.

Sada rade na ispitivanju njegove učinkovitosti u liječenju lezija kože i opeklina.